تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
جالب است ۰
در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۳۱۲ واحدی به ارتفاع ۹۵ هزار و ۹۲۹ واحد رسید، در این روز اکثر گروه هی بازار متعادل و منفی بودند.
عقبگرد شاخص کل بورس به ارتفاع ۹۵ هزار واحدی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نمادهای فارس با 54 واحد، فولاد 41 واحد، فملی 34.5 واحد، پترول 27.5 واحد، شپنا 27 واحد، تاپیکو و پارسان هر کدام با 16 واحد داشتند.

از طرفی امروز بانک مرکزی دستور داد بانک ها فورا از شرکتهای تامین سرمایه ها، صندوقهای سرمایه گذاری و شرکت های سرمایه گذاری خارج شوند که میتواند شوک منفی دیگری برای بازار باشد.
امروز درگروه سرمایه گذاری اکثرا معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود  تا جایی که نماد وگستر تا صف فروش شدن پیش رفت و نهایتا صفش را جمع کرد. در این بین نوسانات متعادل و مثبت اما کم حجم نمادهای وسبحان، اعتلا، وبانک و وامید از نبود فروشندگان در قیمت های کنونی حکایت داشت.
درگروه های اکثرا متعادل و منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، قبل از شروع بازار نماد وپترو با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و طبق دستورالعمل جدید، متوقف شد که در ادامه بازار با رشد حدود 6 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت، در گروه ها  مذکور نمادهای شکربن، شیران، پاکشو، شفن، مارون و شبهرن با نوسانات متعادل و مثبت از کاهش فروشندگان در قیمت های کنونی خبر می دادند.
از سویی دیگر، به جز نمادهای کفرا، کتوکا و کهمدا که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه کانی های غیر فلزی اکثرا منفی معامله شدند به طوریکه نمادهای کمرجان، کپشیر، کفپارس، کگاز و شلیا صف فروش را تجربه کردند.
در گروه متعادل لیزینگی معاملات ولساپا و  ولبهمن در حاشیه 1 درصد مثبت تنها نمادهای سبز گروه بودند مابقی متعادل و منفی به معاملاتشان خاتمه دادند.
نما  ثنوسا  باصف فروش در گروه ساختمانی بیشترین افت را داشت ،نمادهای ثاباد ، ثپردیس به همراه مابقی نمادهای گروه ساختمانی اکثرا متعادل و منفی بودند.
به نظر میرسد از هفته آتی شاهد بازگشت بازار باشیم، در این میان گروه خودرو که قیمتها به شدت افت داشته اند همچنان با ریسک تحریمها و نااطمینانی همراه است لذا تا سخنرانی ترامپ رشدهای چندانی احتمالا در گروه شاهد نباشیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.vd1iw6dycgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین