تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
جالب است ۰
بانک مرکزی پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اجازه استفاده از یوان چین به جای دلار برای تجارت با سایر کشورها را صادر کرد.
حذف دلار از معاملات خارجی پاکستان کلید خورد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بانک مرکزی پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اجازه استفاده از یوان چین به جای دلار برای تجارت با سایر کشورها را صادر کرد.

بر اساس این گزارش سیاست جامع بانک مرکزی پاکستان این است که اسلام آباد برای واردات و صادرات همچنین سرمایه‌گذاری از یوان چین استفاده کرده و تمامی شرکت‌های تجاری دولتی و بخش خصوصی پاکستان می‌توانند به جای دلار از یوان چین استفاده کنند.
با توجه به بازگشایی شعبه بانک‌های چین در پاکستان بازگشایی ال سی با استفاده از یوان برای تجارت در بازار بین الملل ممکن است.
کارشناسان اقتصادی صدور اجازه بانک مرکزی برای استفاده از یوآن در مبادلات تجاری پاکستان را خبر خوب برای اقتصاد این کشور در سال 2018 توصیف و عنوان می‌کنند این اقدام به کاهش قیمت دلار نیز کمک خواهد کرد.
در حال حاضر بانک مرکزی چین با بانک مرکزی کشورهای مختلف از جمله پاکستان اقدام به انعقاد پیمان های پولی دوجانبه کرده است.
تعداد پیمان های منعقد شده توسط این کشور به بیش از 35 پیمان می رسد که بنابر اخبار، پیوسته بر تعداد آن ها افزوده می شود.
پیش از این نیز، احسن اقبال وزیر کشور پاکستان در ملاقات با سفیر چین از تلاش برای جایگزین کردن یوان به جای دلار در معاملات تجاری- اقتصادی دو کشور خبر داد.
وی با شرکت در یک اجلاس اقتصادی در اسلام‌آباد ضمن دیدار با «یائو جنگ» سفیر چین اظهار داشت: سعی داریم در تمام پروژه‌های کریدور اقتصادی مشترک و معاملات تجاری ارز یوان را جایگزین دلار کنیم.
قبل از این چین از پاکستان درخواست کرده بود که در تمام معاملات تجاری- اقتصادی با این کشور از یوان استفاده کند.
به گزارش روزنامه جنگ، احسن اقبال گفت: استفاده از یوان سبب می‌شود مرحله تبدیل ارز در معاملات تجاری چین و پاکستان حذف شود که به نفع هر دو کشور خواهد بود.
چندی پیش معاون بانک مرکزی پاکستان مذاکره با مقامات بانک مرکزی چین درباره حذف دلار از معاملات 2 کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت این موضوع نقطه عطفی در روابط تجاری بین چین و پاکستان است.
صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اعلام کردند که چین توانایی حذف دلار از معاملات کشورهای مختلف را دارد و پاکستان با کمک این کشور دیگر نیازی به دریافت وام نخواهد داشت.
بانک جهانی اعلام کرد سرمایه‌گذاری 46 میلیارد دلاری چین در پاکستان ریسک بزرگی بود اما نتایج مثبت و قابل توجهی به دنبال دارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.0b9urhb8aiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما