تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
جالب است ۰
رییس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۶ خبر داد؛

هرس ۱۵ هزار اصله درخت در قلب تهران

رییس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۶ از هرس درختان قلب تهران همزمان با فرا رسیدن فصل سرما خبر داد و گفت: هرس ۷۲۰۰ اصله از انواع سوزنی برگان مانند سرو و کاج و بیش از ۸۰۰۰ اصله از درختان پهن برگ شامل درختان توت، بید، نارون، زیتون و اقاقیا طی ماه های گذشته صورت گرفته است.
هرس ۱۵ هزار اصله درخت در قلب تهران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عباس مافی توضیح داد: همچنین تمامی درختچه های پرچینی نظیر ترون مورد هرس قرار گرفته و انجام هرس درختچه هایی چون توری ، ختمی درختی و دم موشی در دستور کار قرار دارد .

رییس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 6 با بیان اینکه انجام هرس در درختان مثمر به منظور افزایش کمی و کیفی میوه صورت می گیرد، ادامه داد: در گیاهان زینتی نیز انجام هرس با  هدف، فرم دهی و ایجاد مناظر زیبا در میان سوزنی برگان و برقراری توازن تاج و یکنواختی در تاج درختان پهن برگ مثل توت و نارون و چنار و بید مجنون صورت می گیرد.
مافی تصریح کرد: در بسیاری از گیاهان همچون بید سرخ و زغال اخته زینتی هدف از هرس ایجاد شاخه های سرخ و زیبا در فصل زمستان است و هرس در درختچه هایی مثل یاس زرد ، به ژاپنی ، دم موشی سبب افزایش کمی و کیفی گلدهی این گیاهان می شود.
رییس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 6  اشاره کرد: گاهی با هرس ، آفاتی چون سرشاخه خوارها در نارون و آلبالو کنترل شده و گاهی شاخه های آلوده به بیماری سفیدک و فتیله نارنجی در شمشاد و تبریزی مهار می شود.
مافی با بیان اینکه تعدد میوه های زیبا در پیراکانا و کتناستر گویای هرس مناسب در این گیاه است، اشاره کرد: به همان میزان که انجام هرس های هدفمند مفید و تاثیر گذار است، انجام هرس های بی هدف و ناشیانه توسط غیر متخصصین، مضر و حتی باعث ایراد خسارات جبران ناپذیری بر روی گیاهان می شود.
رییس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 6 توضیح داد: حذف شاخه های خشک و آفت زده و بیمار درختان و درختچه ها، تنک شاخه های متراکم و درگیر، حذف شاخه های سرگیر و مزاحم و ضدعفونی و پانسمان محل زخم با استفاده از چسب باغبانی از ضروریات و اصول کلی هرس است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca.inok49n6e5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین