تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹
جالب است ۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنابر پیشنهاد دولت مبنی بر حذف یارانه نقدی، هیچ‌گونه سهمی از این منابع برای خروج از رکود تولید در نظر گرفته نشده است.
نقش کمرنگ تولید ملی در بودجه سال آینده
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده رنگ و بوی اقتصاد مقاومتی ندارد، اظهار کرد: با وجود آنکه لایحه بودجه سنواتی باید طبق سیاست بالادستی اقتصاد مقاومتی نوشته شود، اما در لایحه پیشنهادی بی توجهی به این سیاست مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه پیشنهادی بودجه 97 توجه چندانی به تولید ملی نشده است، افزود: در بحث هدفمندی یارانه ها 30 درصد منابع ناشی از هدفمندی یارانه ها باید به بخش تولید اختصاص یابد در حالیکه بنا بر پیشنهاد دولت مبنی بر حذف یارانه نقدی بخشی از افراد، هیچ‌گونه سهمی از این منابع جدید برای خروج از رکود تولید در نظر گرفته نشده که این امر بیانگر بی توجهی بودجه آینده به حمایت از تولیدکنندگان است.

پاپی زاده در پاسخ به این سوال که امکان تصحیح بودجه پیشنهادی دولت در مجلس وجود دارد، بیان کرد: با وجود آنکه پیشنهاداتی مبنی بر جبران عملکرد دولت در لایحه بودجه سال آینده در مجلس وجود دارد، اما براساس اختیارات محدود دولت، امکان تغییر کل بودجه وجود ندارد.

به گفته وی در شرایطی که لایحه پیشنهادی بودجه ناقص است،حداکثر امکان تصحیح 5 تا 20 درصد آن وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش تولید بدون برنامه رها است، تصریح کرد: تامین نقدینگی بنگاه های تولیدی جهت خروج از رکود بنگاه های تولیدی در لایحه بودجه سال آینده دیده نشده است که این امر تاثیرات منفی در اقتصاد خواهد داشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.o8objh87n9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین