تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
جالب است ۰
شهردار منطقه ۶ در همایش تخصصی مدیران شهری مطرح کرد؛

بحث صرفه جویی در هزینه ها مورد نظر شهردار تهران است

توجه ویژه به تحقق درآمدهای پایدار شهری در برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران
همایش تخصصی مدیران شهرداری منطقه ۶ با عنوان شهرداری در مسیر تحول با محورهای بررسی راهکارهای کاهش هزینه و افزایش منابع پایدار، جایگاه شهرداری منطقه ۶ در برنامه پنج ساله سوم، افزایش امید و شکوفایی شهروندان در شهر و بررسی تحولات اخیر در شهرداری تهران برگزار شد.
بحث صرفه جویی در هزینه ها مورد نظر شهردار تهران است
 در این همایش عظیم بابایی شهردار منطقه 6 با تبریک سال نو میلادی به اقلیت های مذهبی گفت: 100 هزار نفر از شهروندانی که در منطقه 6 ساکن هستند از اقلیت های مذهبی هستند.

او در ادامه با اشاره به اینکه 111 سال از تاریخ بلدیه می گذرد و تا کنون 58 شهردار در شهر تهران فعالیت کرده اند گفت: دکتر نجفی شانزدهمین شهردار تهران بعد از انقلاب اسلامی است.

بابایی با تصریح به اینکه شعار مدیریت جدید شهر تهران امید، مشارکت و شکوفایی است گفت: به عنوان خدمت گزاران مردم که در شهرداری تهران مشغول هستیم باید نگاه حرفه ای داشته تا درخدمت برای مردم لحظه ای وقفه نیفتد.

شهردار منطقه 6 گفت: من و همکاران ام به عنوان خدمتگزار و کارگر مردم موظف هستیم که بدون نگاه سیاسی برای نگهداشت شهر و آسایش و آرامش مردم تلاش کنیم و سعی هم کرده ایم که با تمام توان و انرژی مشکلات شهروندان را حل کنیم و البته از نظرات و دیدگاه های مردم هم استفاده نماییم. 

بابایی با تاکید بر اینکه باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا شهرداری تهران موفق شود ادامه داد: مدیریت شهری با رویکرد کرامت و اخلاق مداری در حال فعالیت است و باید این رویکرد ادامه داشته باشد.

شهردار منطقه 6 تصریح کرد: بحث صرفه جویی در هزینه ها مورد نظر شهردار است و لازم است معاونت ها، شهرداران نواحی و ادارات در کوچکترین هزینه های خود نیز صرفه جویی داشته باشند و مراقب باشیم که کوچکترین صرفه جویی می تواند به خدمت رسانی به مردم کمک کند.

بابایی با اشاره به تنگنای اقتصادی حاکم بر کشور اضافه کرد: رویکرد شهرداری در پیشبرد پروژه های عمرانی تکمیل پروژه های بالای 50 درصد پیشرفت است و بر همین اساس تا اوایل سال آینده پروژه هایی را که بالای 50 درصد پیشرفت داشته اند تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار می دهیم.

شهردار منطقه 6 با اشاره به اینکه هیچ گونه توقفی در برنامه های منطقه وجود نداشته است گفت: بحث نگهداشت شهر، توجه ویژه به حمل و نقل عمومی و محیط زیست شهری مورد توجه قرار دارد.

بابایی افزود: حضور مردم و مشارکت در موضوعات شهری یکی از مهم ترین مواردی ست که باید در تحقق آن تلاش کنیم؛ دخالت مردم در تعیین سرنوشت شان موضوعی ست که دغدغه نظام و انقلاب و مدیریت شهری بوده که دستاوردهای خوبی هم بدست آمده است.

بابایی با تاکید برآنکه شفافیت مالی باید سرلوحه تمام ادارات و معاونت ها و نواحی قرار گیرد اضافه کرد: در برنامه 5 ساله سوم شهر تهران توجه ویژه به درآمدهای پایدار شهری قرار دارد و باید با همراهی و همدلی یکدیگر این موضوعات را پیگیری کنیم.

در این همایش دکتر سید محسن فاطمی، مدرس دانشگاه هاروارد در خصوص تبلور بذر امید و شکوفایی در شهر سخن گفت و اشاره کرد: برای داشتن شهری پویا و آرمانی باید توجه ویژه به روانشناختی شهر داشت و فضای ارتباطی شهر را از فضای قبض آلود ناامیدی به محیطی توام با رشد و امید تبدیل ساخت. در شهری که فضای ناامیدی حاکم باشد سلامت افراد تحت تاثیر قرار گرفته و شهروندان هیچ انگیزه ای برای رشد و تعالی شهرشان نخواهند داشت و این وظیفه مدیران است که با اتخاذ تمهیداتی شهروندان را به شهر علاقه مند سازند.

همچنین حجت الاسلام نقویان با بیان اینکه در فضای شهری باید فضای نشاط و  انبساط حاکم شود گفت: برای اینکه بتوانیم زندگی شهروندان را خوب بسازیم باید به خواسته و نیازهای آن ها توجه ویژه نشان داده و شرایط را برای تحقق این نیازها فراهم سازیم.

عبدالرسول قاسمی، مدیر پروژه تدوین برنامه شهر تهران نیز در این همایش با اشاره به اینکه باید چشم انداز شهر تهران مشخص شود گفت: کلی گویی در تهران فایده ندارد و باید برنامه راهبردی بر اساس ضوابط و خواست ها و نیازهای شهروندان تدوین شود.

مدیر پروژه تدوین برنامه شهر تهران تصریح کرد: روند زندگی شهروندان و موضوعات اجتماعی و فرهنگی موثر بر آن و وضعیت اقتصادی شهروندان بررسی شده تا بر مبنای آن برنامه 5 ساله سوم شهر تهران به خوبی تدوین شود.به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.6nwt23nvwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما