تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل ریزش شاخص بورس و قیمت سهام شرکتها گفت: متاسفانه در بازار منفی دیروز شاهد افت تمامی قیمتها در نمادهای بورس بودیم و این موضوع بیانگر این مطلب است که بازار سهام در کشور ما با بلوغ فاصله زیادی دارد.
بورس تهران هنوز به بلوغ نرسیده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، علی احمدی در خصوص دلایل ریزش شاخص بورس در روزهای گذشته گفت: در پی رشدهای پیاپی و بی وقفه شاخص بورس و نماد برخی شرکتها در تالار شیشه‌ای، انتظار می رفت که شاخص بورس دچار اصلاح شدید شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته اصلاح شاخص تنها دلیل ریزش این روزهای شاخص بورس نیست و دلایل دیگری هم در افت بازار سرمایه نقش دارند.

وی در این رابطه گفت: بر این اساس در چند روز گذشته معامله‌گران شاهد درج علامتی در کنار برخی نمادهای بورسی بودند که رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی دلیل آن را عدم انتشار اطلاعات عنوان کرده که احتمال تعلیق و توقف این نمادها نیز وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بر این اساس برخی از سهامداران برای رهایی از تله توقف نماد و حبس نقدینگی اقدام به فروش سهام خود کردند که بدون شک این موضوع یکی دیگر از دلایل افزایش فشار فروش در بازار است.

وی با بیان این که هر تصمیم و نظری که توسط متولیان بازار سرمایه اتخاذ و منتشر می شود در معاملات بورس اثرگذاری مستقیم دارد، گفت: بر این اساس باید پیش از هر اقدامی تمامی جوانب آن مورد بررسی و نقد قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر افزایش فشار فروش سهام در بازار در راستای ذخیره کردن سود هم یکی دیگر از دلایل منفی شدن قیمتها و شاخص بورس در روزهای گذشته است.

احمدی همچنین افزایش ریسک‌های مربوط به اجرایی شدن برجام یا لغو آن را نیز از دیگر دلایل ریزش قسمت سهام و شاخص بورس برشمرد و اظهار داشت: با وجود این عوامل، بازار سهام از پتانسیل‌های مناسبی برای ادامه روند رو به رشد خود از جمله کاهش نرخ سود بانکی، رکود حاکم بر سایر بازارها و نیز ادامه روند مثبت قیمت جهانی نفت و کالاها برخوردار است.

وی اذعان داشت: بر این اساس افرادی که این روزها فروشنده سهام خود در پی هیجانات بورسی هستند، بدون شک در آینده ای نزدیک در صف‌های خرید قرار خواهند گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حالی که در هفته های گذشته شاهد رشد قیمت سهام شرکتها متناسب با وضعیت بنیادی آنها بودیم و رشد شاخص بورس موجب ایجاد هیجان و افزایش روانی قیمت تمامی نمادها در تالار شیشه ای نشده بود، متاسفانه در بازار منفی دیروز شاهد افت تمامی قیمتها در نمادهای بورس بودیم و این موضوع بیانگر این مطلب است که بازار سهام در کشور ما با بلوغ فاصله زیادی دارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.j0n2yt0zka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین