تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران :

اتحادیه اروپا موضوع دامپینگ فولاد ایران را تحت فشارهای سیاسی مطرح کرد

رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: طرح موضوع اعمال دامپینگ از سوی ایران در زمینه صادرات فولاد به کشورهای اروپایی، تحت تاثیر فشارهای سیاسی مطرح شده که نتیجه ای به همراه نداشته است.
اتحادیه اروپا موضوع دامپینگ فولاد ایران را تحت فشارهای سیاسی مطرح کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، 'محمود اسلامیان' اظهار داشت: طرح شکایت اتحادیه اروپا از ایران در دهه 80 در ارتباط با دامپینگ (فروش کالا به قیمت پایین تر از هزینه تمام شده) راجع به صادرات فولاد عنوان شد، اما جمهوری اسلامی ایران از خود دفاع کرد و تبرئه شد.

اتحادیه اروپا بر اساس تصمیمات جدید، واردات تولیدات فولادی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، اوکراین، برزیل و روسیه را مشمول تعرفه های 17.6 تا 96.5 یورویی در هر تن خواهد کرد.
رییس هیات مدیره انجمن مزبور خاطرنشان ساخت: دستگاه دیپلماسی کشور ( وزارت امور خارجه) باید در کنار بنگاه های اقتصادی قرار گیرد و به آنها در بازارهای برون مرزی کمک کند.
پیش از این بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه به ایرنا گفته بود، اتحادیه اروپا از حالا برای افق 1404 که ایران حداقل 25میلیون تن توان صادرات خواهد داشت، ابراز نگرانی می‌کند.
وی اضافه کرد: ایران در افق چشم‌انداز 1404 برنامه 55 میلیون تن فولاد را پیش‌بینی کرده که از این رقم افزون بر 45 درصد برای صادرات در نظر گرفته شده است.
پیشتر اتحادیه اروپا پنج کشور چین، صربستان، اوکراین، برزیل و ایران را متهم به دامپینگ ( فروش کالا به نرخ پایین تر از قیمت تمام شده) کرده بود، اما سپس اتحادیه اروپا اعلام کرد به دلیل پایین بودن حجم تولید شرکت های صربستانی، فعالیت شرکت های صرب قابل چشم پوشی است.
اسلامیان اظهار امیدواری کرد: ایران با دفاعیه لازم بتواند در این دوره هم تبرئه شود و مشکلی در تداوم فعالیت صادرات فولاد نداشته باشیم.
سبحانی گفته بود: توانمندی ایران در بخش تولید فولاد موجب نگرانی اتحادیه اروپا شده و جمهوری اسلامی ایران از ذخایر غنی سنگ آهن، انرژی و گاز فراوان، نیروی انسانی جوان، مبتکر و متخصص برخوردار است و با خیلی از کشورها در این عرصه می‌تواند رقابت کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca.anok49nwu5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما