تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
جالب است ۰
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

پشت پرده افزایش قیمت لوازم خانگی

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تشریح دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: میزان افزایش ۵ درصد بود اما هزینه تولید برای تولید کنندگان بیشتر از این میزان افزایش یافته است.
پشت پرده افزایش قیمت لوازم خانگی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حمیدرضا غزنوی، با اشاره به وابستگی برخی قطعه سازان به کشورهای دیگر برای تامین مواد اولیه و همچنین افزایش قیمت فولاد و محصولات پتروشیمى از ابتدای سال، گفت: با گران شدن ارز قیمت مواد اولیه و قطعات هم افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به افزایش حداقلی قیمت لوازم خانگی توضیح داد: با گران شدن ارز و دلار مجبور به بالا بردن قیمت لوازم خانگی شدیم البته این میزان، حداقل افزایش قیمتی بود که اعمال شد زیرا بازار بیشتر از این کشش افزایش قیمت را نداشت.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه دولت برای خروج از رکود با به این صنعت کمک نکرده و دراین راستا همکاری نداشته است؛ خاطرنشان کرد: درحال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی یا سود و زیان برابر دارند یا در حال ضرر هستند و دولت هم برای رفع مشکلات این صنعت و خروج آن از رکود کاری نکرده است.

غزنوی افزایش قیمت لوازم خانگی را اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: در این شرایط اقتصادی افزایش 5 درصدی قیمت کار درستی نبوده است اما با افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت اجتناب ناپذیر بود در غیر این صورت باید کارخانه‌ها فروخته و تولید دچار رکود بیشتر می‌شد.

او درباره علت افزایش قیمت برخی لوازم داخلی که به تازگی هم تولید نشدند و در بازار موجود بودند، تصریح کرد: این افزایش قیمت به این دلیل است که مواد اولیه پتروشیمی و فولاد که وابسته به دولت است از چندی پیش با گران شدند به علاوه در گذشته قطعات و مواد اولیه با ارز مبادله ای وارد می‌شد اما وزارت صنایع از اوایل سال ارز مبادله‌ای براى تامین قطعات را قطع کرده  و تولیدکنندگان هشت ماه است که این ضرر را متحمل شده اند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت باید زودتر از این‌ها انجام می‌شد تا تولید اقتصادی باشد، اظهار کرد: البته درحال حاضر هم نمی‌توان به همان اندازه که خرید قطعات برای تولیدکننده گران تمام می‌شود این افزایش قیمت را روی لوازم تولیدی اعمال کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.vehfuqeyosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما