تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
جالب است ۰
وزیر اقتصاد با بیان اینکه معافیت از مالیات بر ارزش‌افزوده صنایع‌دستی می‌تواند ارزآوری و ارزش بالای اقتصادی برای کشور به دنبال داشته باشد، گفت: در صدد تحقق این مهم هستیم.
تلاش برای معافیت صنایع دستی از مالیات بر ارزش‌افزوده
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مسعود کرباسیان درباره ضرورت معافیت صنایع‌دستی از مالیات بر ارزش‌افزوده و قرار گرفتن این مهم در لیست معافیت‌ها و برآوردهای عملیاتی، گفت: معافیت صنایع دستی از لیست مالیات بر ارزش‌افزوده اتفاق خوشایندی است که می‌تواند تحولی در تولید و توزیع این صنعت ایجاد کند به همین دلیل درصدد تحقق این مهم هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به صحبت‌های رییس مجلس درخصوص تجدید نظر در کالاهای مشمول معافیت از مالیات بر ارزش‌ افزوده، ادامه داد: در ماده 12 قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده فعلی، دامنه کالاهای مشمول شده، محدود است و به یک سری اقلام مشخص خلاصه می‌شود، اما باید در تعداد این اقلام تجدیدنظر شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: مجلس در کنار دولت است و به همین دلیل به دنبال اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و تغییر در دامنه کالاها در این خصوص است. کرباسیان با بیان اینکه ممکن است مواد اولیه یک کالا معافیت مالیاتی نداشته باشد و فقط کالای نهایی معاف باشد که این مسئله به دلیل آسیب‌رسانی به تولید نیازمند تجدیدنظراست.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه توضیح داد: خوشبختانه مجلس با توجه به اینکه زمان اجرای قانون قبلی موقت بود، در حال بازنگری در آن است و به یقین با توجه به نقطه نظر رییس مجلس و اینکه معافیت از ارزش‌افزوده صنایع‌دستی می‌تواند ارز آوری و ارزش بالای اقتصادی برای کشور به دنبال داشته باشد آن را در نظر خواهیم گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.ydciw6d1vgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین