تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹
جالب است ۰
بیشتر ارزهای دیجیتال امروز با افت شدید قیمت مواجه شد.
سقوط آزاد ارزهای دیجیتال
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بیت‌کوین به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتال جهان با قیمت 13 هزار دلار معامله شد که افت 12 درصدی را نسبت به روز گذشته نشان می دهد. این درحالی است که ارزش این پول مجازی طی هفته گذشته از مرز 19 هزار دلار نیز فراتر رفته بود.

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتالی پرطرفدار جهان نیز با افت 13 درصدی ارزش به قیمت 638 دلار رسید . این افت قیمت شامل اکثر ارزهای دیجیتالی جهان می‌شود و می‌توان گفت که بیش از 98درصد پول‌های مجازی، امروز کاهش شدید قیمت را تجربه کردند.

شایان سلطان‌آبادی، اقتصاددان و مدرس دانشگاه درباره علت افت قیمت ارزهای دیجیتال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تعطیلی بازارهای سرمایه در بیشتر کشورهای دنیا، به نظر می‌رسد که بر روند نزولی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد و احتمالا فردا شاهد بازار دیگری هستیم .

وی افزود: البته رشد یکباره ارزهای مجازی به ویژه بیت‌کوین طی چند هفته اخیر، رشدی حباب‌گونه بود و دیر یا زود حباب آن از بین خواهد رفت.

سلطان‌آبادی با بیان اینکه ارزهای دیجیتال خطر بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: با توجه به ارزش کم  واحد پول کشور ما در مقابل دلار ، باید گفت که درصورت افت یک یا دو هزار دلاری ارزهای دیجیتال ، دارندگان آنها در ایران با ضرر چندین میلیونی طی چند ساعت مواجه می‌شوند که این موضوع می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به سرمایه‌گذاران وارد کند و بهتر است مردم در استفاده از انواع پول‌های مجازی محتاطانه رفتار کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.oq4a2bq4ela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما