تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹
جالب است ۰
بررسی روند تغییرات طلا طی ۹ ماه گذشته نشان از رشد ۱۰ درصدی قیمت هر گرم طلا و افزایش ۱۹۰ هزار تومانی قیمت سکه دارد.
 سکه ۱۹۰هزار تومان گران شد
از ابتدای سال جاری شاهد جهش چشمگیر قیمت  طلا و سکه بوده ایم،  در حالی که هر سکه تمام طرح امامی در اول فروردین ماه امسال با قیمت 1 میلیون و 200 هزار تومان معامله شده است  قیمت آن در پایان آذرماه به 1 میلیون و391 هزار تومان رسیده است.

طی این مدت پایین‌ترین قیمت سکه مربوط به اردیبهشت ماه بوده که به کف یک میلیون و 192 هزار تومان رسیده بود.

نمودار زیر روند تغییرات قیمت سکه طرح امامی را نشان می‌دهد:

 



 

رشد 200 هزار تومانی سکه طرح قدیم

به گزارش اقتصاد آنلاین، هر سکه طرح قدیم نیز در ابتدای سال جاری ارزشی معادل 1 میلیون و 171 هزار تومان داشته که از آن زمان تا کنون نزدیک به 190 هزار تومان رشد قیمتی را تجربه کرده است به طوری که در پایان آذر ماه سکه تمام طرح قدیم 1 میلیون و 361 هزار تومان معامله شده است.

البته طی این مدت پایین ترین قیمت سکه مربوط به مرداد ماه و رقمی معادل  1 میلیون و 167 هزار تومان بوده است، طی این مدت بالاترین قیمت سکه طرح قدیم 1 میلیون و 376 هزار تومان بوده است.

نمودار زیر روند تغییرات قیمت سکه تمام طرح قدیم را نشان می‌دهد:

 



 

نیم سکه مرز 700 هزار تومان را رد کرد

برخلاف روند رو به افزایش قیمت طلا و تمام سکه، نیم سکه بهار آزادی نسبت به ابتدای سال با کاهش 7 هزار تومانی مواجهه شده است. البته بررسی روند تغییرات قیمت نیم سکه نشان از آن دارد که در آذرماه نیم سکه مرز 700 هزار تومان را نیز پشت سر گذاشته است.

 



 

رشد10 درصدی قیمت طلا طی 9 ماهه

هر گرم طلا با افزایش قیمت 13  هزار تومانی نسبت به اول سال، در پایان آذر ماه با  قیمت 128 هزار و 564 تومان معامله شد. البته طی این مدت، طلا قیمت‌های بالاتری را نیز تجربه کرده به طوری که چهاردهم آذرماه به بالاترین سطح خود یعنی 131 هزار و 773 تومان رسید.به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.v8vbjh8vo9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما