تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹
جالب است ۰
آیـا فقط افراد ریسک‌پذیر می‌توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند یا در بورس، برای افراد ریسک‌گریز هم امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد؟آیا بورس، فقط جای افراد حرفه‌ای و متخصص است یا افراد غیرحرفه‌ای هم می‌توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند؟
بورس فقط برای افراد حرفه ای نیست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، پاسخ سوالات خود را در نمودار زیر می توانید مشاهده کنید. این نمودار، شیوه های مناسب سرمایه گذاری در بورس بر اساس میزان ریسک پذیری افراد نشان می دهد .

 



 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، افرادی که به هیچ عنوان تمایلی به پذیرش ریسک ندارند، می‌ توانند در بورس، اوراق مشارکت و یا اوراق اجاره خریداری کنند، چون سود تضمین شده دارد. افرادی‌ که میزان ریسک ‌پذیری آنها اندکی بیشتر است، احتمالا سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های سرمایه‌گذاری را به خرید اوراق مشارکت و اوراق اجاره ترجیـح می‌ دهند، چون قابلیت کسب بازدهی بیشتر از بازدهی این نوع اوراق برای آنها وجود خواهد داشت.

 

سرمایه‌ گذارانی که از دو گروه قبلی ریسک ‌پذیرترند، ترجیح می‌ دهند خودشان مستقیما سهام شرکت‌ها را خریداری کنند، چون احتمال می‌ دهند در ازای پذیرش این ریسک، سود بیشتری به دست بیاورند و در نهایت، افرادی که به شدت ریسک‌پذیر هستند، می‌توانند در قراردادهای آتی سرمایه‌گذاری کنند.

با این توضیحات، پاسخ سوال مشخص شد: همه افراد با سطوح مختلف ریسک‌پذیری امکان سرمایه‌گذاری در بورس را دارند.

و اما سؤال دوم: آیا بورس، فقط برای افراد متخصص و حرفه‌ای است؟ یا افراد غیرمتخصص هم می‌توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند. نمودار زیر، پاسخ این سؤال را هم برای شما مشخص خواهد کرد:



https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.eq4a2bq4ola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما