تاریخ انتشار :شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
جالب است ۰
رئیس کانون صرافان گفت: بر اساس دستورالعمل، انجام معاملات غیرفیزیکی که خرید و فروش‌های مجازی را شامل می‌شود، غیرقانونی است و صرافان نمی‌توانند ارزهای الکترونیکی را معامله کنند.
خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌ها غیر قانونی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سعید مجتهدی، رئیس کانون صرافان در خصوص خرید و فروش بیت کوین در ایران، گفت:  خرید و فروش بیت کوین در صرافی غیر قانونی است؛ در حقیقت معاملات پول دیجیتالی بیت کوین به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی انجام می‌شود و دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است،  مجوز چنین فعالیتی را به صرافی‌های کشور نداده است.

سعید مجتهدی با بیان این که معاملات غیر فیزیکی در صرافی‌ها غیر قانونی است، افزود: بر اساس دستورالعمل، انجام معاملات غیرفیزیکی که خرید و فروش‌های مجازی را شامل می‌شود، غیرقانونی است و صرافان نمی‌توانند ارزهای الکترونیکی را معامله کنند.

رئیس کانون صرافان ادامه داد: باید قانون برای پدیده‌های نوظهور تدوین شود تا امکان معامله برای ارزهای دیجیتالی ایجاد شود چرا که در غیر این صورت امکان سوء استفاده و کلاهبرداری با استفاده از این پدیده‌های جدید ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: تا به امروز گزارشی  مبنی بر خرید و فروش بیت کوین در صرافی به دست ما  نرسیده است.

لازم به ذکر است؛ ادعای عدم خرید و فروش بیت کوین از سوی ریاست کانون صرافان در حالی عنوان شده است که بیت کوین در صرافی‌های تهران پدیده‌ای رایج است و برخی از صرافی‌‌های خیابان فردوسی تهران نیز در کنار ارزهای رایج به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند. همچنین استقبال بسیار زیاد مردم از بیت کوین و سود بالای واسطه برای خرید و فروش پول دیجیتالی بیت کوین باعث شده تا صرافی‌های آنلاین بسیار زیادی به صورت سایت یا حتی کانال تلگرامی ایجاد شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.iq4a2bq41la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما