تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
جالب است ۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی از نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه در آینده خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که برای کاهش آفات فضای مجازی در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد، طرح اینترنت کودکان است.
نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه رونمایی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای موانع تحقق حقوق شهروندی با بیان اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزار موثر و اجتناب‌ناپذیری برای نیل به اهداف مندرج در منشور حقوق شهروندی است، گفت: از جمله این موارد گردش آزاد اطلاعات، شفاف‌سازی نظام اداری و برخورداری از عدالت اجتماعی است. همچنین علاوه بر این موارد صیانت از حریم خانواده در فضای مجازی، حفظ حریم خصوصی کارمندان، اعتماد عمومی، شایسته سالاری و پرهیز از تبعیض جنسیتی در بکارگیری مدیران همواره سرلوحه وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس منشور حقوق شهروندی بوده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: رشد 15 برابری مشترکین در کشور، ایجاد پوشش سراسری نسل سوم و چهارم تلفن همراه در همه شهرهای کشور که تا دهه فجر سال جاری را  شاهد  خواهیم بود و همچنین توجه به حل مشکلات مناطق روستایی در عرصه ارتباطات از برنامه‌های این عرصه بوده است. ایجاد زیرساخت‌های لازم منجر به شفافیت در نظام اداری و گسترش آزاد اطلاعات شده است به طوریکه امروز بودجه کل کشور در زمان کوتاهی مورد نقد کارشناسان در فضای مجازی قرار گرفته است و عملکرد بیشتر مدیران در فضای شیشه‌ای و منظر عمومی قرار داده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این اقدامات به نحوی بوده است که کسب و کارهای نوپا در کشور با استفاده از تحول اقتصادی بزرگی در حال رقم خوردن است، عنوان کرد: از این رهگذر خلق ثروت، رفاه، شغل و فرصت بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های جنسیتی برای جمعیت جوان فراهم شده است که موارد یاد شده نه تنها موجب تسهیل ارتباطات مردم با یکدیگر و دولت می‌شود، بلکه منجر به کاهش ترافیک، کم شدن آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش تصادفات و هزینه سلامت می‌شود. توسعه این فضا دستاوردهای مهمی به همراه داشته است، اما دولت‌ها را در چالش‌های جدی و جدید از جمله لزوم صیانت از خانواده در فضای مجازی، اتخاذ تدابیر موثر برای کاهش نگرانی پیرامون گسترش آسیب‌های اجتماعی قرار داده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد:برخی از فرآیندهای فعلی اداری ما قابلیت تبدیل به فرآیندهای الکترونیکی را ندارند. همچنین برای هماهنگی بین قوا، استفاده بهتر از ظرفیت شورای عالی فناوری اطلاعات و ظرفیت عالی فضای مجازی و وزارت فناوری اطلاعات کارگشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از همه مدیران طراز اول کشور برای حل این مسائل و بهره‌مندی از دولت الکترونیک کارگشا هستند، اظهار کرد: بدون شک می‌توانیم با استناد به اصل 25 قانون اساسی و آموزه‌های دینی، ضمن صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی، موجبات تقویت اتحاد عمومی شبکه‌ها و اپلیکیشین‌ها را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه‌های صورت گرفته در راستای منشور حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت از توسعه سرویس‌های بومی و توجه به توسعه سواد رسانه را از اقدامات موثر در این حوزه دانست و افزود: طرح اینترنت کودکان برای کاهش آفات فضای مجازی و همچنین نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه از برنامه‌هایی است که در آینده در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. گروهی از حقوقدانان و صاحب‌نظران مامور شده‌اند اقدامات لازم به این کسب و کارها را فراهم کنند و همچنین امیدواریم تا دهه فجر سامانه‌ای برای ثبت اعتراضات مردم در زمینه نقد حقوق اساسی به بهره‌برداری برسد.

آذری جهرمی در پایان گفت: از موجبات مباهات اینجانب است که در عرصه به‌گزینی و شایسته‌سالاری اقدامات موثری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است و همچنین از ظرفیت بانوان و جوانان در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه استفاده شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.tdciw6dejgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما