تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
جالب است ۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس اجرای منشور حقوق شهروندی باید زبان گفت‌وگویمان با مردم را از نیازمحوری به حق‌محوری تغییر دهیم، هر شهروند باید بتواند حقوق خود را کسب کند.
هر شهروند باید بتواند حقوق خود را کسب کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  علی ربیعی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که با حضور رییس‌جمهور و وزرای کابینه دولت دوازدهم برگزار شد، اظهار کرد: باید زبان گفت‌وگو با مردم را از نیازمحوری به حق‌محوری تغییر دهیم. هر شهروند باید بتواند حق خود را کسب کند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جنبه‌های مختلفی با منشور حقوق شهروندی در ارتباط است. این وزارتخانه از آسیب‌دیدگان اجتماعی تا ثروت‌آفرینان دیروز و امروز و سالمندان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: سند کار شایسته نه تنها به عنوان یک سند، بلکه به عنوان میثاق حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفت. ما در وزارتخانه سعی کردیم تا مساله حقوق و عدم تبعیض در میان مردم را دنبال کنیم. همچنین در مناصب مختلف این وزارتخانه از سطوح معاونان تا مدیران کل سعی کردیم از اقوام و مذاهب گوناگون بهره ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سعی کردیم تا بر اشتغال کسانی که فرصت نابرابر دارند تمرکز کنیم بنابراین برنامه‌های اشتغال روستایی و عشایر را در دستور کار قرار دادیم. همچنین توانمند شدن برای کاریابی، سر زدن به زندان‌ها و پادگان‌ها و روستاها، همچنین ساماندهی کارهایی همچون کوله‌بری را دنبال کردیم.

در بخش دیگری از این گزارش ربیعی اظهار کرد: مقابله با قراردادهای سفید امضا و نگرانی از قراردادهای کار، تلاش برای تساوی حقوق و ایجاد حقوق شهروندی از بنیادی‌ترین اموری است که در این دوره دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: حق فعالیت صنفی در وزارتخانه در طول سه سال گذشته دنبال شده است. برخی از تشکل‌های صنفی حدود سه سال وقت از ما گرفت تا به انجام برسند.

ربیعی با اشاره به اعتراضات کارگری، بیان کرد: ساختار نظام مشارکتی و معنا دادن به شرکا موجب شد تا تشکل‌های کارگری، کارآفرینی و بهزیستی در دولت تدبیر و امید رشد داشته باشند. کارگران برای اولین بار توانستند راهپیمایی کرده، تجمع قانونی داشته باشند و اعتراضات خود را بگویند. ما معتقدیم که نهادهای صنفی از ارکان حقوق شهروندی است.

وی سپس گفت: بزرگ کردن حوزه عمومی از جمله کارهایی است که برای گسترش جامعه مدنی دنبال خواهیم کرد. در این راستا به اورژانس اجتماعی جهت تضمین حقوق شهروندی توجه ویژه‌ای کرده‌ایم. اورژانس اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات کودکان، زنان و سالمندان آسیب دیده فعال هستند.

وزیر کار، رفاه و تعاون گفت: حقوق بهره‌مندی از زندگی سالم را از طریق غربال‌گری دنبال می‌کنیم تا کودکان معلول کاهش یابند. این کار 80 تا 90 درصد در مناطق محروم صورت گرفته است. از سوی دیگر با ارائه وعده‌های گرم غذایی در مهد کودک‌ها به هزار روز نخست زندگی کودکان توجه کردیم تا در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

ربیعی ادامه داد: زبان گفت‌وگو از نیازمحوری بر حق‌محوری را باید تغییر دهیم. مسائل اجتماعی از سیاست‌زدگی باید جدا شوند. باید حقوق شهروندی به نحوی نهادینه شود تا همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.sbwurhbzgiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما