تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۹
جالب است ۰
به موازات رشد ۱۳ پله‌ای شاخص کل فرابورس ایران در نخستین روز معاملاتی هفته آخر آذرماه، شاهد دست به دست شدن بیش از ۴۰۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بودیم که حدود ۹ میلیارد ریال از این ارزش ناشی از پذیره‌نویسی ‌اوراق مرابحه در نماد «سلامت۶» بود.
مبادله ۴۰۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  امروز شنبه 25 آذرماه شاهد ادامه سقف‌شکنی آیفکس با عبور از کانال 1050 واحدی و ایستادن این نماگر در ارتفاع 1056 واحدی بودیم که این امر تحت تاثیر مثبت جمعا 9 واحدی از جانب دو نماد «مارون» و «زاگرس» از گروه محصولات شیمیایی بود.

حجم و ارزش دادوستدهای فرابورس نیز رشد چشم‌گیری را به همراه داشت که ناشی از رشد حجم و ارزش مبادلات در بازار اوراق با درآمد ثابت با مبادله بیش از 10 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 10 میلیارد ریال بود.

این افزایش حجم و ارزش در تابلو اوراق با درآمد ثابت ناشی ادامه پذیر‌ه‌نویسی اوراق مرابحه شرکت واسط مالی فروردین چهارم در نماد معاملاتی «سلامت 6» در دومین روز از مهلت سه روزه بود.

گفتنی است در روز نخست از این پذیره‌نویسی بیش از دو میلیون ورقه به ارزش بالغ بر دو هزار میلیارد ریال از مجموع 20 میلیون ورقه «سلامت 6»، پذیره‌نویسی شد. بدین ترتیب تا امروز جمعا پذیره‌نویسی 11 میلیون ورقه سلامت 6 انجام شده و یک روز از مهلت سه‌روزه نیز باقی مانده است.

در سمت دیگر بازار و در بازارهای اول و دوم، دادوستد بیش از 232 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 534 میلیارد ریال انجام شد که بیشترین حجم و ارزش مبادلات در این بازار به نماد «ذوب» اختصاص یافت.

ادامه مبادلات سهام، در بازار پایه به نقل‌وانتقال بیش از 145 میلیون سهم به ارزش افزون بر 231 میلیارد منتهی شد که نماد «شلرد» به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی صدرنشین این بازار شد.

خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز در روز جاری بیش از 70 هزار ورقه تسه را به ارزش افزون بر 52 میلیارد ریال دست به دست کردند و بیشترین اقبال را نسبت به امتیاز تسهیلات مسکن آبان‌ماه 96 نشان دادند.

در پایان نگاهی به جدول بیشترین افزایش و کاهش قیمت‌ها در میان نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که نمادهای «ودی» و «غپآذر» بیشترین رشد قیمتی را تا سقف حدود 5 درصدی به همراه داشتند. در سمت مقابل نمادهای «ثالوند» و «دسانکو» بار بیشترین افت قیمتی را به دوش کشیدند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.eq4a2bqesla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما