تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰
جالب است ۰
سخنگوی کرملین در واکنش به درخواست آمریکا برای عرضه بیشتر نفت به بازار، اعلام کرد ضرورت افزایش تولید ماهانه اوپک پلاس بیش از میزان برنامه ریزی شده نباید مسلم فرض شود.
مخالفت روسیه با افزایش بیشتر تولید نفت اوپک پلاس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری پس از نشست گروه جی 20 در رم ایتالیا اظهار کرده بود امتناع اوپک پلاس از افزایش بیشتر تولید نفت بر طبقه کارگری آمریکا تاثیر گذاشته است. وی گفته بود: تصور می کنم این ایده که روسیه و عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت بیشتری تولید نمی کنند تا به عنوان مثال مردم بنزین برای رفت و آمد به محل کار داشته باشند درست نیست.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به فشار آمریکا بر سران اوپک پلاس گفت: روسیه در توافقهای اوپک پلاس مشارکت دارد. ما تحت این توافقها به تعهداتمان پایبند هستیم. با این حال این یک مکانیزم انعطاف پذیر است و تغییرات زیرساختی و شرایط را در نظر می گیرد و هر بار وضعیت مرور شده و تصمیمات متعاقبا بر اساس آن گرفته می شود. این تصمیمات هر چه باشند، اجازه دهید برای مشورتهای برنامه ریزی شده یا فوق العاده در صورت لزوم منتظر بمانیم.

وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید دسامبر دیدار می کنند. بعضی از مشارکت کنندگان در توافق اوپک پلاس از جمله عربستان سعودی اعلام کرده اند ترجیح می دهند روند افزایش تدریجی تولید به میزان ماهانه 400 هزار بشکه در روز را ادامه دهند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اواخر هفته گذشته در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: اوپک پلاس در رویکردش برای تنظیم تولید نفت با وجود افزایش قیمتها باید محتاط بماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عراق و کویت هم اعلام کرده اند که از برنامه افزایش تدریجی تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز حمایت می کنند زیرا مداخله مناسب و کافی برای تامین تقاضا و متوازن کردن بازار است. قزاقستان هم از ادامه افزایش تدریجی تولید اعضای اوپک پلاس حمایت کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaeuna.49nme15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما