تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
جالب است ۰
شرکت نفت بریتیش پترولیوم تقاضای جهانی برای نفت را ۱۰۰ میلیون بشکه در روز تخمین می‌زند یعنی بالاتر از سطح تقاضا قبل از بحران کرونا.
تقاضای نفت به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز رسیده‌ است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، شرکت نفت بریتیش پترولیوم تخمین می‌زند تقاضای جهانی برای نفت همین حالا هم از آستانه 100 میلیون بشکه در روز که قبل‌از بحران کرونا دیده می‌شد فراتر رفته‌است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند روند افزایش تقاضای نفت ادامه یافته و در 2022 از سطح قبل‌از بحران کرونا پیشی می‌گیرد.
طبق گزارش این شرکت، ائتلاف اوپک پلاس وظیفه خود را در مدیریت تعادل بازار به‌خوبی انجام می دهد، بنابراین قیمت نفت روبه‌افزایش خواهد بود.
قیمت نفت خام برنت 7 درصد در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش یافت و به متوسط 74 دلار در هر بشکه رسید و در هفته‌های اخیر به 80 دلار در هر بشکه رسیده‌است.

بریتیش پترولیوم اعلام کرد این افزایش قیمت نتیجه بالا رفتن تقاضا به‌دنبال بهبودی از بحران کرونا و همچنین افزایش محتاطانه‌ تولید اوپک پلاس است که باعث کاهش ذخایر نفتی به سطح قبل‌از بحران کرونا شده‌است. انتظار می‌رود قیمت نفت در ادامه سال جاری میلادی تحت تاثیر سطح پائین ذخایر و تقاضای بالاتر برای نفت به‌جای گاز طبیعی باشد.
پیش‌بینی بریتیش پترولیوم از تقاضای جهانی برای نفت همگام با نظر اکثر تحلیلگران و صنایع است که تخمین می‌زنند مصرف نفت در سه‌ماهه پایانی 2021 یا اوایل سال آینده میلادی به سطح قبل‌از بحران کرونا می‌رسد.
رییس شرکت نفت آمریکایی هس در پایان سپتامبر گفت:« سرمایه‌گذاری صنعت نفت در بخش تولید برای تأمین تقاضا بسیار پایین است. تقاضا برای نفت در پایان سال جاری میلادی و اوایل 2022 به سطح قبل‌از بحران کرونا بازمی‌گردد.
اوپک تقاضای جهانی نفت در 2022 را به‌طور متوسط 100٫8 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌کند درحالی‌که آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد مصرف در سال آینده میلادی 99٫6 میلیون بشکه در روز باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcevw8v.jh8nwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما