تاریخ انتشار :شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۳
جالب است ۰
به اعتقاد بهارستانی‌ها؛

بورس انرژی باید تقویت شود

عرضه نفت خام و برخی محصولات پتروشیمی در بورس انرژی در اولویت برنامه‌های مجلس قرار گرفته و کمیسیون انرژی تاکید خاصی بر تقویت این بورس دارد.
بورس انرژی باید تقویت شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره عرضه منظم و مستمر نفت خام، نفت کوره و میعانات گازی در بورس انرژی گفت: در صورت باور به شفافیت و اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر مناسب به منظور استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، عرضه نفت خام و فراورده‌های نفتی در بورس انرژی امکان‌پذیر خواهد بود.

مصطفی نخعی افزود: عرضه بخش زیادی از نفت خام و فرآورده‌های نفتی ضمن کشف قیمت شفاف، منابع درآمدی بیشتری را نصیب کشور کرده و ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی را فعال‌تر می کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر بحث مربوط به عرضه نفت خام و برخی محصولات پتروشیمی در بورس انرژی در اولویت کارها قرار گرفته و کمیسیون انرژی هم به آن تاکید ویژه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما به دنبال تقویت بورس انرژی هستیم به این صورت که بیشتر ظرفیت حوزه انرژی در بخش های مختلف (بالادستی و پایین دستی) و بخش عمده ای از محصولات پتروشیمی‌ با پایه انرژی در بورس انرژی عرضه شود.

نخعی عنوان کرد: بنابراین، این موضوع به شفاف سازی بیشتر و رقابتی شدن قیمت‌ها و استفاده از توانمندی بخش خصوصی در دوران تحریم کمک خواهد کرد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:  امیدوارم تلاش برای رونق و توسعه روزافزون بازار انرژی کشور که منطبق با سیاست‌های کلان اقتصادی حاکم بر کشور است، بتواند در بلندمدت علاوه بر تقویت توانمندی های بخش خصوصی به ارتقاء شفافیت و رقابت در بازار انرژی ایران، منجر شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjvveo.uqeiizsffu.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما