تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۶
جالب است ۰
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۰.۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور تا پایان مهرماه امسال در هم‌سنجی با پارسال خبر داد و گفت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر ایران در این مدت معادل ۸۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تن بوده است.
تجارت دریایی در ۷ ماهه امسال ۱۰.۷ درصد رشد کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «روانبخش بهزادیان» با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر کشور در هفت ماهه سال 1400 معادل 82 میلیون و 240 هزار تن بوده است،‌ اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل 74 میلیون و 310 هزار تن بود،‌ حاکی از رشد 10.7 درصدی است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی بیان‌داشت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا پایان مهرماه امسال در بخش کانتینری 11 میلیون و 90 هزار تن و نیز 94 صدم TEU، فله خشک 26 میلیون و 560 هزار تن، فله مایع 2 میلیون و 560 هزار تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) 11 میلیون و 460 هزار تن و مواد نفتی 30 میلیون و 570 هزار تن بوده است.

بهزادیان در زمینه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در هفت ماهه  پارسال در بخش های مختلف اعم از کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو و مواد نفتی،‌ خاطرنشان‌کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بخش کانتینری 12 میلیون و 450 هزار تن، فله خشک 23 میلیون و 190 هزار تن، فله مایع 2 میلیون و 40 هزار تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) 10 میلیون و 530 هزار تن و مواد نفتی 26 میلیون و 110 هزار تن بوده است.

وی افزود: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش فله خشک رشد 14.5 درصدی، در بخش فله مایع رشد 25.7 درصدی، در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) رشد 8.8 درصدی و در بخش مواد نفتی رشد 17.1 درصدی را تجربه کرده است.

وی ادامه‌داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی(ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهید باهنر، شهید رجایی، شهیدحقانی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تا اوایل شهریورماه، حجم تخلیه و ورود کالاهای اساسی به بنادر کشور به بیش از 11 میلیون تن رسید. 12 بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی، بوشهر، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر و خرمشهر مهمترین محل ورود کالاهای اساسی به کشور هستند.

بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، ظرفیت بنادر کشور از 180 میلیون تن در سال 92 به 250 میلیون تن در سال 99 رسیده است و اکنون این ظرفیت با عبور از این رقم در حال نزدیک شدن به ظرفیت 280 میلیون تن در سال است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfyydc.w6dtyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین