تاریخ انتشار :شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۲
جالب است ۰
درپی انتشار خبر عدم ممانعت قانون‌گذاران امریکایی از عرضه «بیت کوین» در بازارهای آتی و امکان مبادله آن در قالب قراردادهای آتی، قیمت بیت کوین در بازار جهانی به‌یک‌باره افزایش یافت.
پیامدهای ورود «بیت کوین» به بورس کالای امریکا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدت‌ها بود که قانون‌گذاران امریکایی در مورد ضرورت افزایش نظارت بر بازار «رمزارزها سخن می‌گفتند، ولی رسانه‌ای شدن تصویب قانونی که براساس آن، امکان عرضه بیت کوین به خریداران در قالب قراردادهای آتی در بورس‌های کالایی، فراهم‌شده؛ شرایط را به‌سرعت تغییر داد و صعود قیمت‌ها را به دنبال داشت.

تأثیر فوری در بازار رمزارزها

روز 16 اکتبر سال 2021 میلادی قیمت هر «بیت کوین» در بازار جهانی بالغ‌بر 4 درصد نسبت به روز قبل، رشد کرد و به 61 هزار و 400 دلار رسید و ارزش هر اتریوم به بیش از 3 هزار و 800 دلار رسید. انتشار این خبر که «بیت کوین» وارد بورس کالایی می‌شود، باعث شد تا سرعت افزایش ارزش این «رمزارز» بیشتر از دیگر «رمزارزها» شود؛ زیرا در قانون تصویب‌شده، فعلاً، از ورود دیگر «رمزارزها» به بازار کالایی در امریکا خبری نیست.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود ارزش هر بیت کوین از مرز 65 هزار دلار بگذرد و رکوردی تازه را ثبت کند. تاکنون، بالاترین رقم ثبت‌شده برای بیت کوین در بازار جهانی رقم 65 هزار دلار بوده، ولی تحلیل گران انتظار دارند، این بار شاهد رکورد تازه‌ای باشیم و قیمت تا مرز 100 هزار دلار برسد. البته پیش‌بینی‌های قبلی از رسیدن به این سطح قیمت تا اوایل سال 2022 خبرمی داد، ولی با توجه به‌سرعت گرفتن روند افزایش قیمت بیت کوین در این ماه و افزایش پذیرش آن در مبادلات تجاری جهانی به‌ویژه در مبادلات «آنلاین» و درنهایت حمایت قانون‌گذاران امریکایی از این بازار، پیش‌بینی می‌شود زودتر، شاهد رسیدن قیمت این رمز ارز به 100 هزار دلار باشیم.

لابی فعالان رمز ارز در سنا و کنگره امریکا

وب‌سایت «کوین دسک»، قدرت بالای لابی فعالان صنعت رمزارزها در سنا و کنگره امریکا را عامل تصویب این قانون و رشد سریع قیمت بیت کوین می‌داند. این وب‌سایت خبر داد: «سنا طرح‌های دیگری هم در دست بررسی دارد که در صورت تصویب شدن، می‌توان منتظر اوج‌گیری‌های تازه‌ای در بازار رمز ارزها باشیم.» تصویب این طرح در امریکا، می‌تواند نقطه آغاز تحولات زیادی در بازار رمزارزها باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcizuav.t1aww2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما