تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
جالب است ۰
با ورود اپلیکیشن‌های استارتاپی به بازار رقم خورد؛

فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری

هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تامین سرمایه نوین به عنوان نخستین مجموعه خارج از بازار سرمایه با همکاری اسنپ مجوز سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و برخط را فراهم آورد. مدیر عامل این مجموعه،  گفت: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران بدون مراجعه حضوری و اتلاف وقت و انرژی به راحتی اقدام به خرید و فروش صندوق کنند. این روش برای نخستین بار است که از طریق یک اپلیکیشن عمومی انجام می‌شود.

داوود رزاقی، گفت: این مکانیزمِ غیرمستقیم به شکلی است که مردم می‌توانند، بدون اینکه به طور مستقیم سهام بخرند، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی معاملات خود را انجام دهند. 

وی تصریح کرد: اپلیکیشن‌های قبلی از بستر سیستم بانکی به خرید و فروش سهام می پرداختند، اما اَپ جدید به طور کامل برای جذب سرمایه از سیستم بانکی مستقل است. این نخستین بار است که از طریق یک نهاد غیر بازارسرمایه ای و غیر بانکی، منابع مالی جمع آوری می شود.

مشوق‌های در راه

رزاقی تصریح کرد: با گذشت یک هفته از افتتاح خدمت جدید در اپلیکیشن اسنپ، تعداد مطلوبی از سرمایه گذاران نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کرده و به نظر می رسد با تبلیغات و مشوق‌های آتی زمینه استقبال بیشتر از این بستر نو سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی، طولانی بودن مسیر دریافت مجوزها به لحاظ زمانی را یکی از مشکلات موجود در این خصوص دانست و گفت: این پروسه برای دریافت مجوز حدود ۱۱ ماه به طول انجامید. فرهنگ سرمایه‌گذاری ما بیشتر بر سیستم بانکی متکی است؛ البته فرهنگ استفاده از بازارسرمایه رفته رفته در حال تقویت و اعتمادها در حال افزایش است. مسیری که در بازارهای مالی بین‌المللی از ابتدا با تأکید بر بازارسرمایه بوده است.

نوسانات نرخ ارز و تورم؛ عاملان موثر بازار

مدیر عامل تامین سرمایه نوین با مثبت دانستن چشم‌انداز بازار گفت: عمده عواملی که سبب ریزش بازار طی چند وقت اخیر شد به عوامل بیرونی مانند تحریم‌ها برمی‌گردد، این در حالی است که بازار به لحاظ عوامل بنیادین در شرایط مطلوبی قرار دارد؛ بنابراین اگر سرمایه گذاران با تحلیل و بررسی‌های بنیادین اقدام به خرید و فروش کنند، به کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری خود کمک زیادی کرده اند.

رزاقی نقدینگی و نوسانات نرخ ارز و تورم را از مهمترین مولفه‌های اصلی بازار سرمایه دانست و گفت: کسری بودجه احتمالی دولت و نحوه تامین آن و انتظارات تورمی بیشترین تاثیر را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb9gbw.rhbsgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین