تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰
جالب است ۰
در صورت حذف ربح مرکب، هم منابع مورد نیاز بانک‌ها در قالب مطالبات، تبدیل به وجه نقد شده و هم طرح‌های جدید، سودآور می شوند.
مشکلات فعالان اقتصادی کاهش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ربح مرکب بانک‌ها و حذف آن در اقتصاد کشور از سوی مجلس مطرح شده است، گفت: موضوع ممنوع شدن سود مرکب بانک‌ها دو پیامد به دنبال دارد. یکی آنکه اگر ما سود مرکب را در محاسبات مدنظر قرار ندهیم به این معنا است که قانون را اجرا کرده‌ایم چون قانون به ما می‌گوید سود روی سود قابل قبول نیست و با این اقدام، بخش زیادی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف می‌شود.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: همچنین با حذف سود مرکب بانک‌ها، بخشی از مطالبات وصول می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با این اقدام، کسانی که بدهکار نظام بانکی هستند و به دلیل ربح مرکب امکان بازپرداخت تعهدات را نداشتند، تعیین تکلیف شده و تبدیل به وجوه دریافتی توسط بانک‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: اثر مثبت حذف ربح مرکب این است که تعهدات فعالان اقتصادی که دچار مشکل شده اند را کاهش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در سرفصل مطالبات بانک‌ها، اعداد فوق در قالب مطالبات معوق نشسته و امکان دسترسی بانک‌ها بر این منابع وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در صورت حذف ربح مرکب بانک‌ها و اجرای آن که بانک مرکزی هم پیگیر آن است، هم منابع مورد نیاز بانک‌ها در قالب مطالبات تبدیل به وجه نقد شده و هم طرح‌های جدید، سودآور خواهند شد.

پور ابراهیمی ضمن ارزیابی مثبت از موضوع فوق، ادامه داد: با حذف سود مرکب، از یک سو مشکلات بنگاه‌های اقتصادی حل شده و از سوی دیگر بانک‌ها می‌توانند به جای بلوکه کردن دارایی‌هایی که دردی از آنها دوا نمی‌کند و تنها در سر فصل جمع دارایی‌های فریز شده، منابع نقدی دریافت کنند.

وی درپایان درباره تغییر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: مجلس منتظر ارائه برنامه جامع از سوی مجموعه سازمان بورس و شورای عالی بورس است تا بهارستانی‌ها هم اظهار نظرها و راهکارهای بنیادی خود را برای رشد و توسعه بازار سرمایه ارائه کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcepo8v.jh8xoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما