تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۲
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت سبدگردان «سرآمد بازار»:

هیچ ریسکی از درون، بازار را تهدید نمی‌کند

هیچ ریسکی از درون بازار سرمایه، تهدیدکننده آن نیست. تولید و فروش شرکت‌ها در شهریور ماه و همچنین عملکرد معقول آنها طی ۶ ماهه نخست سال، همگی حکایت از سودآوری بازار طی نیمه دوم سال دارند.
هیچ ریسکی از درون، بازار را تهدید نمی‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدیرعامل شرکت سبدگردان «سرآمد بازار» با اشاره به دلایل اصلاح شاخص طی روزهای اخیر اظهار کرد: احتمال برگشت به مذاکرات برجام از یک سو و انتصاب دکتر صالح‌آبادی به ریاست بانک مرکزی و پیش‌بینی آثار کاهش نرخ ارز توسط برخی از تحلیل‌گران و همچنین پیدا شدن ماینر و موضوعات پیرامون آن از سوی دیگر را می‌توان از عوامل موثر بر کاهش شاخص طی روزهای اخیر دانست.

امیرحمزه مالمیر ادامه داد: از آنجا که همه سهامداران از ابعاد این موضوع آگاهی دقیقی ندارند و آن را یک موضوع حاد و عجیب و غریب تصور می‌کنند، بنابراین، نسبت به آن واکنش نشان دادند. از سوی دیگر، این موضوع همکاران سازمان و شرکت بورس را مشغول کرد تا به نهادهای مربوطه پاسخگو باشند و به موضوعات حاشیه‌ای بپردازند.

وی تغییرات مدیریتی در سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس اوراق تهران را از دیگر دلایل ریزش شاخص برشمرد و اذعان کرد: عدم تعیین تکلیف در حوزه مدیریت با توجه به پایان دوره ۵ ساله اعضای شورای عالی بورس و همچنین تغییر احتمالی ریاست سازمان، بازار سرمایه را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرآمد بازار با اشاره به تغییر رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: تصور بسیاری از فعالان بازار سرمایه این است که صالح‌آبادی همچون برخی از روسای پیشین، برای تثبیت قیمت ارز یا حتی کاهش قیمت آن، اقدام به ارزپاشی بکند؛ در حالی‌که این موضوع نه تنها به کاهش قیمت ارز منجر نمی‌شود، بلکه به خروج ارز از کشور و جمع‌آوری ارز از سوی عده‌ای منجر می‌شود؛ در نتیجه، انجام این کار بسیار دور از باور است.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور، به نظر می‌رسد افزایش نرخ ارز گزینه محتمل‌تری نسبت به کاهش آن باشد. بهترین گزینه برای بازار، تثبیت نرخ ارز است. تثبیت نرخ ارز، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند برآورد دقیق‌تری از قیمت تمام شده و نرخ‌گذاری فروش داشته باشند و در نتیجه، عملکرد خود را بهبود ببخشند.

مالمیر با بیان اینکه بازار از مدت‌ها پیش کاهش نرخ ارز را در محاسبات خود لحاظ کرده و بر اساس آن با افت شدیدی مواجه شده است، گفت: بازار در شرایطی است که حتی سناریوی نامحتمل کاهش نرخ ارز تا محدوده قیمتی ۱۷-۱۸ هزار تومان را پیش‌بینی و در پی آن «منفی خود را پیش‌خور» کرده است و با توجه به رویکرد فاندامنتال و بنیادی به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی برای شرکت‌های بورسی پیش بیاید.

مدیرعامل شرکت سبدگردان «سرآمد بازار» با عنایت به عملکرد تولید و فروش شرکت‌ها و همچنین صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌ها خاطرنشان کرد: طی این دوره، شرکت‌ها عملکرد مناسبی داشته‌اند. تمامی موضوعات مطرح شده، نشان از رشد بازار دارند و به ‌نظر می‌رسد مولفه‌هایی که بر بازار اثر منفی دارند، همگی زودگذر باشند و پیش‌بینی می‌شود بازار در نیمه دوم سال صعودی شود.

امیرحمزه مالمیر گفت: برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که در صورت بازگشت به مذاکرات، قیمت ارز کاهشی می‌شود و در نهایت، سود شرکت‌های صادرکننده یا شرکت‌هایی که قیمت محصولات آن‌ها به نرخ ارز گره خورده است، نیز نزولی می شوند.

وی افزود: این درحالی‌ است ‌که شواهد نشان می‌دهد در صورت توافق در مذاکرات، به دلیل دسترسی به بازارهای جدید و تسهیل در صادرات و به دنبال آن کاهش هزینه‌های ناشی از بیمه، حمل‌ و نقل و انتقال پول تسهیل می‌یابد، به طوری‌که برآیند این اتفاقات به نفع شرکت ها و سودآوری آنها است.​

https://sarmayegozarionline.ir/vdcexo8v.jh8xwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما