کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن با تامین برق پایدار

19 مهر 1400 ساعت 17:22

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده‌ایم که یکی از اهرم های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سید رضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش های مختلف توسعه ای نداشتیم و حتی در برخی از بخش‌ها سرمایه‌گذاری ها از میزان استهلاک هم پایین‌تر بوده است.

وی ادامه داد: این میزان کم سرمایه‌گذاری حتی در صنعت برق نیز خود را نشان داد که خاموشی های امسال تابستان گواه این موضوع بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق دانست و گفت: برای رشد بالای 10 درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده ایم که یکی از اهرم های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.

سهم 38 درصدی صنعت و معدن از برق مصرفی کشور

فاطمی با بیان اینکه 38 درصد از میزان برق مصرفی کشور متعلق به بخش صنعت می باشد، تصریح کرد: با احداث این 10 هزار مگاوات و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن نیاز خود به برق را تامین می نماید.

وی امضا و اجرای این تفاهمنامه را در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی، امیدبخش دانست و افزود: احداث این 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود. وزیر صمت در پایان گفت: این شرکتها هم خودشان را ارتقا می دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می سازند.

وزیر صمت همچنین از احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط صنعت و معدن در قالب 14 پروژه بزرگ خبر داد و گفت: شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در فرایند احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در قالب 14 پروژه بزرگ مشارکت دارند.

فاطمی امین درباره زمان تکمیل نهایی این پروژه اظهار کرد: پروژه احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا 3 سال آینده تکمیل و نهایی خواهد شد، البته سعی ما در این است که این زمان باز هم کوتاه تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای اولین بار است که احداث این میزان ظرفیت نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن انجام می شود. سرمایه گذاران این پروژه مصرف کنندگان عمده برق (شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی) هستند و این انگیزه را برای تامین برق مطمئن و پایدار برای آنها بیشتر می کند.


کد مطلب: 83888

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/83888/رشد-۱۰-درصدی-بخش-صنعت-معدن-تامین-برق-پایدار

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir