تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
جالب است ۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن با تامین برق پایدار

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده‌ایم که یکی از اهرم های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.
رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن با تامین برق پایدار
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سید رضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش های مختلف توسعه ای نداشتیم و حتی در برخی از بخش‌ها سرمایه‌گذاری ها از میزان استهلاک هم پایین‌تر بوده است.

وی ادامه داد: این میزان کم سرمایه‌گذاری حتی در صنعت برق نیز خود را نشان داد که خاموشی های امسال تابستان گواه این موضوع بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق دانست و گفت: برای رشد بالای 10 درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده ایم که یکی از اهرم های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.

سهم 38 درصدی صنعت و معدن از برق مصرفی کشور

فاطمی با بیان اینکه 38 درصد از میزان برق مصرفی کشور متعلق به بخش صنعت می باشد، تصریح کرد: با احداث این 10 هزار مگاوات و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن نیاز خود به برق را تامین می نماید.

وی امضا و اجرای این تفاهمنامه را در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی، امیدبخش دانست و افزود: احداث این 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود. وزیر صمت در پایان گفت: این شرکتها هم خودشان را ارتقا می دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می سازند.

وزیر صمت همچنین از احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط صنعت و معدن در قالب 14 پروژه بزرگ خبر داد و گفت: شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی در فرایند احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در قالب 14 پروژه بزرگ مشارکت دارند.

فاطمی امین درباره زمان تکمیل نهایی این پروژه اظهار کرد: پروژه احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا 3 سال آینده تکمیل و نهایی خواهد شد، البته سعی ما در این است که این زمان باز هم کوتاه تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای اولین بار است که احداث این میزان ظرفیت نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن انجام می شود. سرمایه گذاران این پروژه مصرف کنندگان عمده برق (شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی) هستند و این انگیزه را برای تامین برق مطمئن و پایدار برای آنها بیشتر می کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcevv8v.jh8xvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما