تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۸
جالب است ۰
معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات با بیان اینکه رشد صادرات در ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌ایم، گفت: بر این اساس در صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا ۴۶ درصد رشد اتفاق افتاده است.
رشد ۴۶ درصدی صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فرهاد نوری امروز در یک نشست خبری که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، با اشاره به رشد صادراتی کشورمان در 6 ماهه اول امسال گفت:‌ از ابتدای فروردین تا انتهای شهریور سال جاری 21 میلیارد و 800 میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته‌ایم و ارزش واردات کالا به کشورمان طی بازه زمانی یاد شده 23 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است.

نوری افزود: در 6 ماه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه تجارت کشور رخ داده به طوری که صادرات 61.4 درصد افزایش و واردات نیز 34 درصد رشد داشته که 85 درصد از واردات را کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای و مواد اولیه کارخانجات و ماشین‌آلات تشکیل داده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات بیان داشت:‌تراز تجاری کشور که تفاضل واردات و صادرات است نیز در 6 ماهه ابتدایی امسال 61 درصد بهبود یافته است.

نوری بیان داشت: 85 درصد از صادرات کشور به کشورهای همسایه و هند و چین است و صادرات ما در 6 ماه ابتدایی امسال به قاره آفریقا از جمله کشور غنا رشد داشته است.

وی بیان داشت: همچنین صادرات ایران در 6 ماهه ابتدایی امسال به کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان و ترکمنستان به برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و شرق دور آسیا از جمله تایلند و اندونزی و همچنین کشور ترکیه رشد داشته است.

وی گفت: در صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا نیز 46 درصد رشد داشته‌ایم.

معاون سازمان توسعه تجارت در امور توسعه کالا و صادرات خدمات همچنین در رابطه با افزایش آمار صادراتی بیان داشت: در شهریور امسال نیز نسبت به مرداد با رشد صادراتی مواجه بوده‌ایم.

نوری در رابطه با انتخاب صادرکنندگان نمونه اظهار داشت: 500 بنگاه صادراتی در انتخاب صادرکننده نمونه ملی کشور شرکت کرده‌اند که این صادرکنندگان در 61 گروه کالایی تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی افزود:یکی از فاکتورهای ما در دولت سیزدهم برای انتخاب صادرکنندگان نمونه همت و تلاش صادرکننده بوده است و این موضوع برای ما ارزش ویژه‌ای داشته است همچنین به موضوع مصرف انرژی و محدودیت‌های منابع آبی نیز در انتخاب صادرکننده نمونه توجه شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjioeo.uqetmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین