تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۴
جالب است ۰
اوپک در گزارش دورنمای نفت جهان ۲۰۲۱ پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت تا اواسط دهه ۲۰۳۰ رشد کرده و به ۱۰۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد و پس از آن تا سال ۲۰۴۵ روند یکنواختی پیدا می کند.
اوپک: تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۵ به اوج می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،پیش بینی اوپک از زمان اوج تقاضا برای نفت در گزارش 2021 خود چند سال زودتر از پیش بینی گزارش سالانه قبلی این گروه است. اوپک در گزارش سال 2020 پیش بینی کرده بود تقاضای جهانی برای نفت تا اواخر دهه 2030 رشد خواهد کرد و پس از آن روند یکنواختی پیدا می کند. پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا در سال گذشته برای نخستین بار است که اوپک زمانی را برای به اوج رسیدن تقاضا برای نفت پیش بینی می کند.

در گزارش امسال اوپک انتظار دارد تقاضا برای نفت در کوتاه مدت و میان مدت رشد قوی داشته باشد و در بلندمدت یکنواخت شود. طبق برآورد اوپک، تجدیدپذیرهای بجز برق آبی و گاز طبیعی در فاصله سال 2035 تا 2045 بیشترین رشد را خواهند داشت. با این حال تجدیدپذیرها و گاز طبیعی همچنان نقش مهمی را در سبد انرژی ایفا خواهند کرد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در مراسم انتشار دورنمای سال 2021 اظهار کرد با وجود پیش بینی ثابت شدن تقاضا برای نفت پس از سال 2035، نفت همچنان منبع انرژی شماره یک در سال 2045 خواهد بود.

اوپک تخمین زده است تقاضای جهانی برای نفت تا سال آینده به سطح پیش از شیوع پاندمی برمی گردد و تا سال 2026 تقاضای جهانی برای نفت به 104 میلیون بشکه در روز صعود می کند.

اما اوپک دورنمای انرژی در بلندمدت را مبهم می بیند زیرا گذار انرژی و تلاشهای برای حذف فقر انرژی تقاضا برای نفت را به جهتهای مخالف سوق می دهد. اما آنچه مسلم است، صنعت نفت به سرمایه گذاریهای عظیم در 25 سال آینده برای تامین تقاضا نیاز دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اوپک اعلام کرد صنعت نفت در بلندمدت برای بخشهای پایین دستی، میان دستی و بالادستی مجموعا 11.8 تریلیون دلار سرمایه گذاری تا سال 2045 نیاز خواهد داشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhaeo.uqe8xzsffu.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما