تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۵
جالب است ۰
مسیر فراریان مالیاتی فقط از طریق شفافیتی که در بازار سرمایه وجود دارد ناهموار می‌شود.
از استقرار شفافیت تا ناهمواری فرار مالیاتی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،یک مدرس دانشگاه درباره طرح مالیات بر سوداگری و اینکه این طرح موجب سر و سامان دادن بازار خواهد شد، گفت: هدف از این طرح هدایت نقدینگی به سمت و سوی بازارهای مولد از جمله بازار سهام است تا در جهت رشد و توسعه تولید به کار گرفته شود.

مهرافروز توکلی عنوان کرد: برخی افراد از طریق خرید دارایی‌هایی چون ارز، سکه، طلا و ملک سعی دارند قدرت خرید خود را حفظ کنند، که این موضوع در نهایت باعث افزایش سرعت تورم، کاهش تولید، رکود اقتصادی و کاهش قدرت خرید در کل جامعه می‌شود.

به گفته توکلی؛ برای جلوگیری از این دست مشکلات، همانگونه که مقررات و قوانینی برای تقویت بازار سرمایه در نظر گرفته می‌شود، هم‌زمان بایستی هزینه سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی بازار سرمایه مانند خودرو و مسکن، ارز و... که نقدینگی‌ را به سمت خود جلب می کنند و بازار سرمایه را با مشکل نقدینگی مواجه می‌کنند، افزایش یابد.

این مدرس دانشگاه با بیان این مطلب که تصویب مالیات بر عایدی سرمایه های غیر مولد کاملا مورد تایید علم اقتصاد است، اظهار کرد: این ابزارها و قوانین بر مبنای علم اقتصاد در کشورهای دیگر نیز استفاده شده و نتایج مثبت آن بر کارایی و پویایی بازار سرمایه در جهت توسعه و اشتغال در این کشورها آشکارا دیده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای اثربخشی این طرح، چه اقداماتی باید صورت گیرد، گفت: در مرحله اول، چگونگی اجرای طرح مهم است به طوری‌که شفافیت در اقتصاد یک کشور در درجه بالایی قرار گرفته و راه فرار از مالیات در چنین بازارهایی شناسایی و در جهت مسدود کردن آن تمهیداتی اندیشیده شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchzqn6.23nivdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین