تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
جالب است ۰

قیمت سیمان کاهش شد

قیمت هر کیسه سیمان تیپ ٢ به ٢٧٠٠٠ تومان رسید
به دنبال عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران، روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته ۷۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به ۵۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
قیمت سیمان کاهش شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بدین ترتیب یک کیسه سیمان تیپ ۲ که هفته قبل ۳۷ هزار تومان بود، این هفته با ۱۰ هزار تومان کاهش ۲۷ هزار تومان شده است. تداوم عرضه های هفتگی بالای یک میلیون تن سیمان در بورس کالای ایران سبب شده قیمت این محصول در بازار روند کاهشی به خود بگیرد و آرامش به بازار سیمان کشور باز گردد؛ در این راستا روز گذشته شاهد کاهش قیمت ها در بورس کالا بودیم.

به گفته فعالان بازار، این کاهش قیمت را باید به افزایش عرضه های سیمان در هفته های اخیر و تداوم این روند نسبت داد، زیرا به محض افزایش سطح عرضه ها به بالای یک میلیون تن و حفظ این میزان در هفته جاری بازار سیمان که به دلیل قطعی برق آشفته شده بود و قیمت ها در بازار آزاد افزایش چشمگیری را شاهد بود، به تعادل رسید و کاهش قیمت ها آغاز شد.

یادآور می شود؛ طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته در مجموع یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در بورس کالا عرضه شده بود که یک میلیون و ۱۱۷ هزار تن آن در روز شنبه و ۲۴۱ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز یکشنبه بود. از این حجم یک میلیون و ۳۴۱ هزار تن مجموعا مورد معامله قرار گرفته بود. روز گذشته نیز از یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۳۰۰ تن سیمان عرضه شده از سوی ۵۲ شرکت، معامله یک میلیون و ۱۹۳ هزار تن به ثبت رسید.

محمد نقیب کارشناس بازارهای کالایی، اصلی ترین دلیل این آرامش را افزایش و استمرار عرضه ها و اضافه شدن عرضه های سلف به معاملات امروز خواند گفت: کاهش قیمت ها به گونه ای بود که برخی اقلام حتی نصف قیمت هفته های قبل معامله شده بود.

وی ادامه داد: قیمت ها نسبت به هفته قبل عقب نشینی قابل توجهی داشته است. یعنی رقابت بر سر قیمت ها در نرخ های پایین تر صورت گرفت و درنتیجه نرخ های معاملاتی کمتری به نسبت هفته قبل ثبت شد.

نقیب اظهار داشت: تکرار عرضه های هفته گذشته در هفته جاری عامل تعادل بازار سیمان است. در واقع استمرار این روند می تواند به کاهش بیشتر قیمت ها طی هفته های آتی بیانجامد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciuwav.t1azw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما