تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
جالب است ۰
صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی افزایش یافت و به ۵.۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته است.
افزایش صادرات نفت خام عربستان به بالاترین رقم طی۵ ماه گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن تا حدود 6 میلیون بشکه در روز بالا رفت که بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته را نشان می‌داد. افزایش صادرات عربستان در شرایطی صورت گرفته که کل ائتلاف اوپک پلاس در بحبوحه بهبود تقاضای جهانی برای نفت، تولید خود را افزایش می‌دهد.

طبق اطلاعات سازمان مشترک آمار عربستان (جودی)، صادرات نفت خام این کشور در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی افزایش یافته و به 5.965 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این رقم بالاترین میزان صادرات عربستان را از ابتدای سال جاری میلادی نشان می دهد. عربستان در ماه مه 2021، 5.649 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده بود.

کاهش خرید نفت خام عربستان توسط خریداران آسیایی

عربستان آخرین بار در ژانویه سال جاری میلادی بیشتر از 6 میلیون بشکه در روز صادرات داشت. صادرات این کشور در اولین ماه 2021 به 6.582 میلیون بشکه در روز می رسید.

ولی عربستان در همین ماه با تصمیم کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز بازار را شوکه کرد. این در حالی بود که ائتلاف اوپک پلاس کمی تولید خود را به خاطر افزایش تولید روسیه و قزاقستان بالا برده بود.

عربستان در اجلاس اوایل ماه مارس با اعلام ادامه کاهش تولید داوطلبانه خود، باز هم بازار را متعجب کرد. ائتلاف اوپک پلاس در این اجلاس تصمیم به عدم افزایش تولید گرفت البته به جز 150 هزار بشکه در روز افزایش تولید روسیه و قزاقستان.

اما این ائتلاف از ابتدای ماه جاری میلادی ماهانه 400 هزار بشکه در روز به تولید خود می‌افزاید.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به کند شدن رشد تقاضا برای نفت در بسیاری از اقتصادهای بزرگ از جمله چین، به خاطر گسترش ویروس کرونای دلتا، اوپک پلاس باید سرعت افزایش تولید خود را طی چند ماه آینده تنظیم کند. اجلاس بعدی این ائتلاف در اول سپتامبر برگزار می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceve8v.jh87ni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین