تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
جالب است ۰
قیمت نفت پس از این که آژانس بین المللی انرژی هشدار داد رشد مصرف نفت و فرآورده های نفتی در نتیجه شیوع کرونای دلتا آهسته شده است، روز جمعه برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.
 کاهش قیمت نفت در پی هشدار کرونایی جدید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بهای معاملات نفت برنت پس از کاهش 13 سنتی در روز پنج شنبه، در معاملات روز جاری 58 سنت معادل 0.8 درصد کاهش یافت و به 70 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت آمریکا با 65 سنت معادل 0.9 درصد کاهش، به 68 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه با 0.2 درصد کاهش بسته شد و در هفته جاری تاکنون تغییر چندانی نداشته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA در این باره گفت: تغییر یکباره دورنمای آژانس بین المللی انرژی، نگرانیها را برانگیخت و رشد قیمتها را متوقف کرد و واقعیت تاثیر شیوع کرونای دلتا را به بازار گوشزد کرد.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، رشد تقاضا برای نفت در ژوییه به دلیل شیوع کرونای دلتا، متوقف شد و تا پایان سال 2021 آهنگ آهسته تری خواهد داشت.

بانکها هم پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در کوتاه مدت را بازبینی کردند. واحد تحقیقات کالای جی پی مورگان اعلام کرد ما شاهد توقف روند احیای تقاضای جهانی در ماه جاری بودیم و تقاضا برای نفت در اوت به 98.3 میلیون بشکه در روز می رسد و در سپتامبر 97.9 میلیون بشکه در روز خواهد بود که تقریبا برابر با 98 میلیون بشکه در روز تقاضا برای نفت در ژوییه است.

بانک گلدمن ساکس هم برآورد خود از میزان کمبود عرضه جهانی نفت در کوتاه مدت را از 2.3 میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه در روز کاهش داد زیرا تقاضا در اوت و سپتامبر کاهش پیدا خواهد کرد. این بانک همچنان انتظار دارد با پیشرفت واکسیناسیون، تقاضا برای نفت در بلندمدت بهبود پیدا کند.

اما اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود که روز پنج شنبه منتشر شد، برخلاف آژانس بین المللی انرژی و بدون توجه به نگرانیهای فزاینده نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید 19، همچنان پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت امسال و سال آینده بهبود پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، کارولین بین، اقتصاددان ارشد کالا در موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی اعلام کرد اگرچه اوپک پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را تغییری نداد اما ما بر این باوریم که دورنمای تقاضا برای نفت در کوتاه مدت وخامت بیشتری پیدا کرده و شاید لازم باشد این گروه در نشست آینده خود برنامه های عرضه نفت را بر همین اساس تنظیم کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgwt97.ak9zx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما