تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
جالب است ۰
بازار سرمایه منتظر تعیین کابینه اقتصادی جدید، موضوعات سیاسی و بین المللی است تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.
بازار سرمایه چشم انتظار تعیین کابینه اقتصادی دولت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید عظیمی درباره روند معاملات در بازار سرمایه گفت؛ بعد از نهایی شدن انتخابات حجم و ارزش معاملات خرد بازار بهبود پیدا کرد، زیرا در زمانی که صف خرید سهام ایجاد می‌شد خریدار هم در بازار وجود داشت.

او ادامه داد: بازار سرمایه منتظر ۲ اتفاق مهم برای باز پس‌گیری شاخص است، یکی تعیین کابینه دولت سیزدهم و موضوعات سیاسی و بین المللی  است تا زمانی که این ۲ اتفاق رخ ندهد بورس به سقف تاریخی خود برنمی‌گردد.

عظیمی گفت: در طی یکسال اخیر شاهد تورم مجدد بر روی اقلام کالای اساسی بودیم و بورس نیز دائم در حال اصلاح شاخص بود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اگرچه شاخص کل بیش از میانگین وزنی بازار رشد کرده است، اما نمی‌توان گفت سهم‌ها به سود رسیده‌اند، زیرا بیشترین رشد را سهم‌های شاخص ساز که عمدتا ۴ سهم هستند دارند.

او با بیان اینکه شاخص هم وزن هم پا با شاخص کل در حال رشد است گفت: رشد شاخص هم وزن نشان می‌دهد نقدینگی‌های آزاد در داخل بازار سرمایه به سمت شرکت‌های کوچک حرکت می‌کنند.

عظیمی با بیان اینکه بسیاری از سهامداران ترجیح می‌دهند که سهام دولتی خریداری کنند گفت: تجربه سهامداران در یکسال اخیر باعث شده تا سهامداران بیشتر به سمت سهم‌های بزرگتر بروند، زیرا در زمان ریزش، دولت از سهم‌های خود حمایت می‌کند و سهم‌های کوچک همچنان در ضرر هستند.

او ادامه داد: بیش از ۵۰ سهم در بازار متعلق به دولت یا زیرمجموعه‌های سهم‌های دولتی هستند که ۱۰ درصد بازار را تشکیل می‌دهند.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در بازار سرمایه سهم‌های کوچک را باید به دو گروه ارزنده و غیر ارزنده یا گران تقسیم کرد، سهم‌های ارزنده و بنیادی سهم‌هایی هستند که اصولا زیر مجموعه تابلوی اصلی فرابورس هستند و قابلیت سودآوری زیادی دارند.

او بیان کرد: برای اینکه شرکت‌های کوچک و بنیادی در بازار سرمایه با اقبال روبرو شوند باید صندوق تثبیت از این سهم‌ها حمایت کند، زیرا در امیدنامه صندوق آمده است که می‌تواند در زمان تشکیل صف فروش، سهم‌های کوچک را خریداری کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccx0q4.2bqxs8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما