تاریخ انتشار :شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
جالب است ۰
نشست تخصصی مشترک بورس کالای ایران و اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق با موضوع بررسی فرصت های موجود تالار صادراتی بورس کالای ایران در منطقه آزاد کیش، برای توسعه تجارت با عراق و فرصت های نوین سرمایه گذاری در ایران در افق تامین کالا و خدمات مورد نیاز در بازار عراق برگزار شد.
بررسی فرصتهای تالار صادراتی بورس کالای ایران برای توسعه تجارت با کشور عراق در کیش
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران ، علی پناهی معاون توسعه ی بازار و مطالعات اقتصادی این بورس با معرفی سابقه و جایگاه بورس کالای ایران در اقتصاد ملی، نقش بورس کالای ایران در ساماندهی بازار در بخش های مختلف اقتصاد را متذکر شد. وی پس از  بیان مزایای انجام معاملات در تالار صادراتی بورس کالای ایران، به تشریح امکان صادرات برخی از کالاها از جمله سیمان، سنگ آهن، محصولات باغی، زراعی و محصولات دامی از جمله سیب، سیب زمینی و مرغ به کشور عراق از طریق تالار صادراتی بورس کالا پرداخت.

در ادامه دکتر سنجابی شیرازی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق، فرصت های نوین سرمایه گذاری در ایران در افق تامین کالا و خدمات مورد نیاز در بازار عراق را معرفی کردند.

در ادامه، سخنرانان حاضر در پنل به همراه اعضای نشست تخصصی، آقایان شیرزاد مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و جواد فلاح رئیس اداره مطالعات و سنجش ریسک بورس کالای ایران به سوالات حاضرین پاسخ دادند. همچنین مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به همکاری سازمان منطقه آزاد با شرکت بورس کالای ایران، توسعه ی معاملات در تالار صادراتی کیش را از مهمترین اولویت های سازمان برای کمک به اجرایی کردن سیاست های  دولت برای خروج غیر تورمی از رکود عنوان کرد.

در این جلسه مقرر شد شرکت بورس کالای ایران و اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق جلسات مشترکی را برای پیگیری همکاری بورس کالای ایران و اتاق اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق در خصوص توسعه ی صادرات ایران به عراق از طریق تالار صادراتی کیش برگزار نمایند.

همکاری پست بانک و بورس کالای ایران

این گزارش حاکی است روز پنجشنبه اول آبانماه با حضور مسئولان پست بانک ایران در غرفه بورس کالای ایران در اولین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش، فرصتهای همکاری این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مشترک ابطحی معاون اداره کل بازاریابی و تجهیز منابع پست بانک ایران ، احمدی معاون اداره کل روابط عمومی و علی پناهی معاون توسعه ی بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران بر بهره برداری از ظرفیت پست بانک در کرمان برای راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران برای عرضه محصول پسته تاکید کردند. همچنین بستر سازی برای استفاده از شعب پست بانک در مناطق مختلف کشور جهت اطلاع رسانی قیمت های کشف شده کالاها در بورس کالای ایران به ویژه در بخش کشاورزی و اعطای اعتبار توسط پست بانک به مشتریان بورس کالای ایران به منظور عرضه ی کالا در بورس از دیگر مباحثی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است غرفه بورس کالای ایران در چهار روز برپایی اولین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش مورد استقبال بازدید کنندگان از جمله فعالان بازار و سرمایه گذاران قرار گرفت.

 

         

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd6.0jyyt0z22a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین