تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۳
جالب است ۰
وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست فوق العاده روز یکشنبه افزایش تولید نفت از آگوست به منظور کنترل رشد قیمت‌ها را تصویب کردند.
تصویب افزایش تولید اوپک پلاس از ماه آینده
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،این گروه که شامل کشورهای عضو اوپک، روسیه و تولیدکنندگان دیگر است با سهمیه تولید جدید از ماه مه سال 2022 موافقت کرد تا اختلافات میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برطرف کند.

اوپک پلاس سال گذشته در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوایل شیوع همه گیری کووید 19، محدودیت عرضه به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز را تصویب و از ماه مه به اجرا گذاشت و از آن زمان با بهبود تقاضا، این محدودیت عرضه به حدود 5.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد از آگوست تا دسامبر سال 2021 این گروه تولیدش را دو میلیون بشکه در روز یا ماهانه حدود 400 هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.

این گروه موافقت کرد مدت اجرای پیمان محدودیت عرضه را که ابتدا قرار بود آوریل سال 2022 خاتمه پیدا کند، تا پایان سال 2022 تمدید کند تا فضا برای مانور بیشتر در صورت توقف روند احیای اقتصاد جهانی به دلیل شیوع انواع جدید ویروس کرونا داشته باشد.

اگرچه ریاض و ابوظبی از افزایش تولید حمایت کرده بودند اما امارات متحده عربی به پیشنهاد عربستان سعودی برای تمدید مدت توافق بدون دریافت سهمیه تولید بالاتر اعتراض کرده بود. برای رفع این اختلاف، اوپک پلاس موافقت کرد سهمیه تولید جدیدی برای چندین عضو این گروه شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، کویت و عراق از ماه مه سال 2022 تعیین کند.

طبق محاسبات رویترز، با تغییرات جدید در سهمیه تولید، 1.63 میلیون بشکه در روز  به تولید از ماه مه سال آینده افزوده می شود.

سطح مبنای تولید امارات متحده عربی از ماه مه سال 2022 به 3.5 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 3.168 میلیون بشکه در روز فعلی افزایش پیدا می‌کند. سطح مبنای تولید عربستان سعودی و روسیه به 11.5 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 11 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی اظهار کرد: این کشور از توافق حاصل شده در گروه اوپک پلاس حمایت می کند. شبکه تلویزیونی الشرق به نقل از وی گزارش داد: ما قویا از توافقی که حاصل شده است، حمایت می کنیم.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز یکشنبه اعلام کرد روسیه به لطف توافق جدید اوپک پلاس، تولید نفت خود را در نیمه دوم سال میلادی جاری افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نواک گفت: تولید ماهانه نفت روسیه 100 هزار بشکه در روز از آگوست افزایش خواهد یافت و در ماه مه سال 2022 به سطح تولید پیش از شیوع کووید 19 می رسد. روسیه امسال و سال آینده حدود 21 میلیون تن نفت بیشتری تولید خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfm0de.w6d1tagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین