تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
جالب است ۰
امیر هامونی با اشاره به وجود تئوری‌های مختلف در حوزه رشد اقتصادی معتقد است در حال حاضر، دانش بنیان شدن اقتصاد کشورها به نوعی ضرورت تبدیل شده است.
فین تک، منشا انقلابی بزرگ در بازارهای مالی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدیرعامل شرکت فرابورس ایران  ضمن بیان مطلب بالا اظهار کرد: طی مطالعه ای که توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول بین کشورهای مختلف انجام شد، کارشناسان اقتصادی دریافتند برخی کشورها هیچ گاه به سرمایه ای که بخواهد اقتصادشان را همگرا کند نخواهند رسید، درحالیکه در دوره های متعدد رشدهای پیاپی و نمایی در این کشورها مشاهده شده است. این موضوع سبب شده است که بین تولید ناخالص ملی(GDP)  کشورهایی که در این حوزه و در حوزه های دانش بنیان و صنایع "های تک" سرمایه گذاری کرده اند و کشورهایی که در این حوزه فعالیت اقتصادی ندارند، در تولید ناخالص ملی فاصله عمیقی وجود داشته باشد. 

هامونی تصریح کرد: براین اساس موضوع اقتصاد دانش بنیان برای کشور ما یک ضرورت محسوب می شود. در بازارسرمایه و فین تک ها (به معنی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی) و فناوری های مالی نیز که شامل طیف وسیعی از فناوری های مالی می‌شود، از بلاک چین گرفته تا اینشورتک (فناوری و تکنولوژی در حوزه بیمه) تا رگ تک ( فناوری‌های قانونگذاری ) و اقسام مختلف تکنولوژی که در حوزه فین تک و فایننشال وجود دارد، موضوعات بسیار جذابی در ایجاد نوآوری ها در بازار سرمایه محسوب می شوند.

تامین مالی ۱۰ فین تک از طریق VC ها

وی اضافه کرد: این تکنولوژی، صنعت مالی در بازارسرمایه و حتی صنعت پرداخت در بازار پول و نیز صنعت بیمه که شامل اینشورتک ها می شود را می تواند از نظر عملیات، سودآوری و کاهش هزینه دچار تحولات مثبتی کند. از همه مهمتر تحلیل اطلاعات مالی که در اقتصاد کشور وجود دارد می تواند چالش بزرگ در زمینه‌های مخاطرات اخلاقی که اصطلاحا  به «کژ گزینی» و «کژ منشی» هم تعبیر و ترجمه شده است، را راهگشایی کند. 

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۰ فین تک از طریق سرمایه گذاری های خطرپذیر (VC) تامین مالی شده اند. برخی از این فین تک ها به سرمایه گذاران برای انتخاب تصمیم کمک می کنند. برخی دیگر «روبو ادوایز» ها هستند، در این تکنواوژی ربات ها به افراد برای انتخاب پورتفوی مناسب مشاوره می دهند.

وی گفت: در این حوزه و از سمت دیگر بازار نیز تکنولوژی های هوش مصنوعی برای رتبه بندی شرکت ها و نسبت های مالی شرکت ها وجود دارند تا از این طریق شرکت ها بتوانند اعتبار لازم را با استفاده از هوش مصنوعی به تقویت عرضه های بازار به خصوص انجام عرضه های اولیه بپردازند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcae6n0.49no615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین