تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۶
جالب است ۰
کارشناس بازار سرمایه گفت:با تزریق ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به بورس نمی‌توان همه مشکلات بازار را حل کرد، اما تا حدودی به آرام شدن بازار و افزایش اعتماد کمک می‌کند.
 تزریق پول از صندوق توسعه ملی به بورس باعث آرامش در بازار سرمایه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سجاد دولت دوست کارشناس بازار سرمایه،در پاسخ به این پرسش که اگر یک درصد صندوق توسعه ملی که  حدود 13000 هزار میلیارد تومان است، به بازار سرمایه تزریق شود تا چه حدی می‌تواند مشکلات بورس را حل کند؟ بیان کرد: در مورد صندوق توسعه ملی دو بحث وجود دارد،مورد اول مقدار پولی است که وارد بازار سرمایه می‌شود و مورد دوم بحث روانی و ذهنی است که به بازار سرمایه منتقل می‌کند.

وی افزود: با 13000 هزار میلیارد تومان نمی‌توان همه مشکلات بازار را حل کرد، زیرا عدد خیلی بزرگی نیست، اما تا حدودی به آرام شدن بازار  و افزایش اعتماد کمک می‌کند، به علت اینکه تزریق این پول به بورس بیانگر تحقق وعده دولت مردان است.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در بازار دو نوع مشکلات وجود دارد، که شامل مشکلات بلند مدت و کوتاه مدت می شود، تزریق حدود 40000 میلیارد تومان پول باعث بهبود شرایط بازار سرمایه می‌شود، که می‌تواند 13000 میلیارد تومان آن از طریق صندوق توسعه ملی ، 24000 میلیارد تومان آن از روش انتشار اوراق باشد و بخشی هم از طریق مالیات‌هایی تامین شود که دولت از بازار سرمایه گرفته است ، با تزریق 40000 میلیارد تومان به بورس که بخشی از آن به وسیله صندوق توسعه ملی جمع خواهد شد، وضعیت بازار سرمایه بهتر می‌شود.

دولت دوست تشریح کرد: در نگاه کلان ما موضوع‌هایی مثل نرخ بهره، انتخابات و برجام داریم که این‌ها موضوعات مهمی برای بازار سرمایه محسوب می شوند اما تزریق یک درصدی صندوق توسعه ملی خبر خوش را به متولیان بازار سرمایه می‌دهد که دولت تحرکاتی را انجام می‌دهد و نهاد‌های تصمیم گیر و سران قوا دوست دارند وضعیت بازار سرمایه بهبود پیدا کند، در 8 یا 9 ماه گذشته اعتماد مردم  مخدوش شده است و متاسفانه فعالین بازار امیدی به بهبود شرایط بازار ندارند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیمات کوتاه مدت در کنار یک دیگر می‌تواند یک آلارم بدهد که وضعیت بازار قرار است بهتر شود و باعث شود سهامداران به آینده بازار سرمایه نگاه مثبت داشته باشند.

وی تصریح کرد: بازار ما روزانه در سهم‌های متوسط 4000 میلیارد تومان صف فروش دارد،اگر این 4000 میلیارد تومان جمع شود می‌تواند کمک بسیار بزرگی به بازار کند، به خصوص ورود این مبلغ به صنایع متوسط اگر بخواهند وارد شود بسیار تاثیر گذار است و این قضیه در صندوق تثبیت و توسعه بازار قرار می‌گیرد و پول‌هایی که از قبل داشته اند حفظ می‌شود و به شرایط بازار کمک می‌کند، با تزریق این پول به بازار سرمایه نقدشوندگی بازار حفظ می‌شود و بسیاری از نماد‌ها روان می‌شوند، 13000 میلیارد تومان، پول چند روزی بازار است، اما به بهبود شرایط بازار کمک می‌کند و از طرقی باعث اعتماد اهالی بازار سرمایه می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcivuay.t1a3w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما