تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷
جالب است ۰
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و انتظارات برای کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت.
 قیمت نفت در مسیر افزایش
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن 54 سنت معادل 0.8 درصد افزایش یافت و به 67 دلار و 59 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه که روز سه شنبه منقضی می شود، با 53 سنت معادل 0.8 درصد افزایش، به 63 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید. بهای قرارداد ژوئن با 50 سنت معادل 0.8 درصد افزایش، به 63 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص شب گذشته با 0.4 درصد افزایش بسته شده بودند.

نفت به دلار قیمت گذاری می شود و کاهش ارزش دلار، خرید با استفاده از ارزهای دیگر را ارزانتر می کند.

تحلیلگران موسسه ING Economics در یادداشتی نوشتند: به رغم نگرانیهایی که در خصوص تقاضا برای نفت در بعضی از مناطق وجود دارد، ضعف دلار آمریکا همچنان از بهای کالاها حمایت می کند.

شاخص دلار در معاملات روز سه شنبه به پایینترین حد هفت هفته اخیر در برابر ارزهای رقیب نزول کرد.

عامل دیگری که از قیمتها پشتیبانی کرد، انتظارات برای کاهش سطح ذخایر نفت و سوختهای تقطیری در هفته گذشته بود. اما تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر بنزین طی هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. یافته های این نظرسنجی در آستانه انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه منتشر شد.

در این بین، شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه برای صادرات از یکی از بنادر نفتی وضعیت اضطراری اعلام کرد و هشدار داد به دلیل اختلاف بودجه با بانک مرکزی، این تمهید را ممکن است به سایر تاسیساتش توسعه دهد. این اختلال ممکن است تولید نفت لیبی را به میزان 280 هزار بشکه در روز کاهش دهد و باعث شود تولید این کشور برای نخستین بار از اکتبر سال گذشته، به پایین یک میلیون بشکه در روز سقوط کند.

طبق آمار سازمان JODI، صادرات نفت عربستان سعودی در فوریه به 5.625 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 6.582 میلیون بشکه در روز در ژانویه کاهش یافت که پایینترین میزان در هشت ماه اخیر بود. صادرات نفت عربستان سعودی در ژانویه برای هفتمین ماه متوالی رشد کرده و به بالاترین میزان از آوریل سال 2020 تا آن زمان صعود کرده بود. تولید نفت این کشور در فوریه به 8.147 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 9.103 میلیون بشکه در روز در ژانویه نزول کرد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است، تولیدش را به طور یکجانبه به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماههای فوریه، مارس و آوریل کاهش داد تا از پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس همزمان با شیوع گونه های جدید ویروس کرونا و ضعیف شدن تقاضا حمایت کند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش آمار ابتلا به کووید 19 در هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، به خوش بینی درباره احیای مستمر تقاضای جهانی برای سوخت لطمه زده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdsn05.yt0j56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما