تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۳
جالب است ۰
گزارش ها حاکی است چین به اصلی ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی تبدیل شده و صادرات و واردات دو طرف با وجود همه گیری کرونا با روندی افزایشی همراه بوده است.
چین در سال ۲۰۲۰ اصلی ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا بود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، اداره آمار اروپا موسوم به «یورواستات» روز سه شنبه اعلام کرد ارزش واردات این اتحادیه از چین در سال 2020 میلادی در مقایسه با سال 2019، با افزایش 5.6 درصدی، به 383.5 میلیارد یورو برابر با 465 میلیارد دلار رسید و صادرات از اتحادیه اروپا به چین نیز با رشد 2.2 درصدی به 202.5 میلیارد یورو رسید.

این گزارش می افزاید: در عین حال، تجارت اتحادیه اروپا با آمریکا که تا اوایل سال 2020 میلادی در جایگاه برتر فهرست شرکای تجاری اتحادیه اروپا قرار داشت، سال گذشته کاهش چشمگیری را در حوزه واردات و صادرات تجربه کرد.

اتحادیه اروپا همچنین در دسامبر 2020، ‌ شاهد حجم تجارت به مراتب بالاتری با سایر کشورهای جهان بود و نسبت به دوره مشابه سال 2019، با افزایشی 6.6 میلیارد یورویی همراه شد که از زمان تحت تاثیر قرار گرفتن حجم تجارت اتحادیه اروپا توسط همه گیری کرونا، اواخر سال 2020 اولین روند افزایشی این حجم تجارت را به ثبت رساند.

بازار واحد اروپا نیز کاهش 9.4 درصدی صادرات و کاهش 11.6 درصدی واردات کالا در سال 2020 را تجربه کرد؛ از طرف دیگر، بدنبال تاثیرات شدید ناشی از اقدامات مهار کننده کرونا در سال 2020 بر صنایع، ‌بخش انرژی شاهد شدیدترین افت درآمدی بوده است و بعد از آن افت درآمد در بخش غذا و نوشیدنی، مواد اولیه و مواد شیمیایی اروپا به ثبت رسیده است.

این گزارش می افزاید: نتایج به دست آمده به طور کامل نشان دهنده انعطاف پذیری پرقدرت و اهمیت همکاری های اقتصادی و تجاری بین چین و اتحادیه اروپا است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcai6n0.49n0w15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین