تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲
جالب است ۰
مرحله دوم اوراق سلف موازی استاندارد برق انتهای بهمن‌ ماه امسال در بورس انرژی عرضه می‌شود.
مرحله دوم اوراق سلف موازی استاندارد برق انتهای بهمن‌ماه عرضه می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حمیدرضا عظیمی معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه شرکت برق حرارتی به منظور استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای، گفت: برق حرارتی نخستین شرکت دولتی در سطح کشور است که توانسته بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی (سلف موازی استاندارد برق) تامین کند.

او افزود: اوراق سلف موازی استاندارد برق ابزار تامین مالی کوتاه مدت (یک یا دو ساله) است که بر مبنای قرارداد سلف منتشر می‌شود و براساس آن عرضه کننده مقدار معینی از دارایی پایه (برق) را مطابق مشخصات قرارداد سلف استاندارد در ازای بهای نقد به فروش می‌رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم کند.

عظیمی با اشاره به اینکه مرحله اول عرضه این اوراق دی‌ماه امسال با ارزش 657 میلیارد تومان صورت گرفته است، ادامه داد: عرضه کننده این اوراق شرکت برق حرارتی و بازار اولیه و معاملات ثانویه آن شرکت بورس انرژی ایران است. نرخ اسمی این اوراق 18.5 درصد سالیانه و نوع اوراق نیز با نام، قابل معامله در بورس انرژی ایران و معاف از مالیات خواهد بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdsz05.yt0556a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما