تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
جالب است ۰
مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد بررسی کرد:

چه عواملی بر نوسانات اخیر بازارسرمایه سایه افکند

مجتبی شهبازی: «وضعیت بازارسرمایه مانند سایر بازارها از قبیل ارز، طلا و مسکن بسیار متاثر از کاهش انتظارات تورمی مردم شده است.»
چه عواملی بر نوسانات اخیر بازارسرمایه سایه افکند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد با اشاره به عوامل موثر بر نوسانات اخیر بازارسرمایه، گفت: اقتصاد کشور در شرایطی به‌ سر می‌برد که ابهامات و چالش‌های بسیاری پیش‌ روی فعالان آن قرار دارد. مشخص‌نبودن نرخ برابری دلار در آینده، کسری بودجه، قیمت‌گذاری محصولات مختلف، همچنین قابل پیش‌بینی نبودن برنامه اقتصادی دولت برای سال آینده (با توجه به اینکه از عمر دولت هم چند ماهی بیشتر نمانده است) تنها برخی از این موارد هستند.

شهبازی افزود: اگر به این فضای پرابهام، چالش‌های سیاسی مختلف بین‌المللی پیش‌روی ایران را نیز اضافه کنید، می‌توان درک کرد که چرا بازار سرمایه با این نوسانات و هیجانات شدید روبه‌رو شده است.

با تحلیل و تحقیق خرید و فروش کنید

وی توضیح داد: بعد از اصلاح شاخص و ریزش شدید آن طی ماه‌های اخیر شاهد جبران بخشی از ریزش در این بازار بودیم؛ ولی با توجه به شرایط کنونی و ضعف تقاضا در بازار به خصوص در نمادهای بزرگ و اصلی، باز هم شاهد فروش هایی در بازارسرمایه بودیم. از طرفی دیگر، با نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی و نیاز بیشتر حقوقی‌ها به تامین نقدینگی با فشار در عرضه‌ها رو به رو هستیم، اما شرایط با توجه به تصمیمات اخیر شورای عالی بورس تغییرات خوبی داشته است و انتظار می رود که بازار متعادلی را شاهد باشیم.

این کارشناس بازارسرمایه به سهامداران تاکید کرد با تحلیل و تحقیق به معامله سهام بپردازند و افزود: در نظر داشته باشید که بازار بدون توجه به تحلیل بنیادی سهام و ارزشمندیِ سهام وقتی با فشار فروش در نماد اصلی هر صنعت روبه‌رو می‌شود، بقیه نمادهای آن صنعت هم به سمت صف ‌فروش متمایل می‌شوند؛ این روند نشان از عدم ‌وجود تحلیل در رفتار سهامداران دارد.

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد بیان کرد: وضعیت بازار سرمایه مانند سایر بازارها از قبیل ارز و طلا و مسکن بسیار متاثر از کاهش انتظارات تورمی مردم شده است. به طوریکه قطعا طی دو سال آینده شاهد رکود شدیدی در تمامی بازارها خواهیم بود؛ البته با روی کار آمدن حزب دموکرات در امریکا پیش‌بینی می‌شود که طی ماه های آتی با فروش نفت و ورود بخشی از ذخایر ارزی از خارج از کشور ؛ نرخ دلار همانطور که رییس جمهوری هم اعلام کرد ، کاهش یابد.

شهبازی با ماندگار ندانستن نوسانات نرخ ارز، تصریح کرد: رکود شدید فعلی در تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری اعم از ارز و طلا و مسکن و بورس نشان از ورود نقدینگی به سمت سپرده های بانکی و اوراق با درامد ثابت دارد؛ اگر به روند بازارها در سال های گذشته نگاهی بیاندازیم این اتفاق تکرار شده است.

نگاهی امیدوارانه به بازارسرمایه

وی با تاکید بر روند رو به رشد بازار سرمایه افزود: رکود حاکم بر سایر بازارهای رقیب و وجود نداشتن چشم‌انداز مثبت در آنها و حتی احتمال رکود شدیدتر و ریزش بیشتر در بازارهایی مانند بازار ارز و مسکن و خودرو امکان ورود بیشتر نقدینگی به سمت بازارسرمایه وجود دارد.

شهبازی با اشاره به امکان حل و فصل مسائل بین‌المللی کشور در کاهش تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه ریزش شدیدی را تجربه کرده است، از طرفی دیگر با در نظر گرفتن قیمت‌های جهانی و نیز قیمت‌های فروش محصولات در بورس کالا، همچنین در صورت فروش شرکت‌های صادرات‌محور و ورود درآمد حاصل از فروش شرکت‌ها به کشور، شاهد رشد خوب سود شرکت‌ها خواهیم بود. البته این رشد، شامل تمامی نمادها نیست و سرمایه گذاران باید در انتخاب های خود دقت داشته باشند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch6vnq.23nq-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما