تاریخ انتشار :جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵
جالب است ۰
نرخ تورم و هسته تورمی در دومین اقتصاد بزرگ اروپایی افزایش پیدا کرد.
 افزایش نرخ تورم در انگلیس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا و انگلیس که منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیتهای اقتصادی در این کشور شده، نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه دسامبر با 0.3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به 0.6 درصد رسیده است.

این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورمی انگلیس در طول سه ماه اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم خدمات قرار گرفته است که تورم آن به 0.9 درصد در این ماه افزایش پیدا کرده است. نرخ تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی به منفی 0.6 درصد رسیده است. تورم آب و برق نیز منفی 0.7 درصد اندازه گیری شده است.

بانک مرکزی انگلیس دستیابی به تورم دو درصدی را هدف گذاری کرده است و باقی ماندن تورم در این محدوده کار را برای سیاست گذار در ادامه دشوار خواهد کرد.

هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی گیرد، تا پایان دسامبر با 0.1 درصد افزایش نسبت به ماه قبل خود به 0.5 درصد رسیده است.

تا پایان سال 2020 متوسط قیمت مسکن در انگلیس به 250 هزار پوند رسیده است که بالاترین سطح قیمتی از سال 2016 تاکنون محسوب می شود.

توماس پاگ- کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: احتمالا روند کلی تورم در سال جاری صعودی خواهد بود. پیش بینی می کنم  نرخ تورم 2.5 درصدی را هم ببینیم.

نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز با 0.2 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی 0.1 درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی 1989 تا 2020 معادل 2.41 درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل 2015 با 8.5 درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل 2015 با منفی 0.1 درصد بوده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbzwbz.rhb0apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما