تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳
جالب است ۰
وزیر صمت در آیین افتتاح کارخانه چوب پاک چوب ایرانیان اعلام کرد:

سیاست وزارت صمت، رقابتی کردن بازار ایران برای محصولات تولید داخلی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح کارخانه چوب پاک چوب ایرانیان در شهرک صنعتی شمس آباد از رشد قابل توجه در تولید ۲۹ رشته صنعتی علیرغم تحریمهای ناجوانمردانه، خبر داد.
سیاست وزارت صمت، رقابتی کردن بازار ایران برای محصولات تولید داخلی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، علیرضا رزم‌ حسینی در آیین افتتاح این واحد صنعتی با بیان این مطلب، افزود : علیرغم تحریم‌های ظالمانه اما در بخش‌های مختلف تولید با رشد تولید مواجه بوده ایم و خیلی از کارخانجات در سراسر کشور در سه شیفت کار می‌کنند که امیدواریم رشد صنعتی تا 6 درصد در پایان سال برسد.

وی با اشاره به ابلاغیه های صادراتی ستاد اقتصادی دولت، تصریح کرد: در راستای این سیاست ها، صادرکنندگان می‌توانند از ارز حاصل از صادرات خود را یا در سامانه نیما بفروشند و یا با تأمین مواد اولیه مورد تایید و اولویت‌دار وزارت صمت به رفع تعهدات ارزی خود مبادرت ورزند.

وزیر صمت این سیاست‌ها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که با این روند شاهد مثبت شدن تراز تجاری کشور در دو ماه باقیمانده از سال باشیم.

سیاست وزارت صمت، رقابتی کردن بازار ایران برای محصولات تولید داخلی است

وی همچنین سیاست وزارت صمت را در جهت رقابتی کردن بازار ایران برای تمامی محصولات تولید داخل دانست و گفت: با رفع تحریم ها، کنترل واردات در جهت تقویت تولید داخل را نیز در دستور کار داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: این تولیدکنندگان بودند که در دوران سخت تحریم، بار سنگین ارزآوری را برای کشور بر دوش گرفتند و دولت در سیاست های خود باید این قشر را مورد حمایت قرار دهد.

امضای موافقتنامه با وزارت نیرو برای تامین آب شهرکهای صنعتی

رزم حسینی همچنین در خصوص تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای تولید، بیان کرد: برای تامین آب شهرک های صنعتی موافقتنامه با وزارت نیرو امضا می‌شود.

سهم دو درصدی صنعت از آب مصرفی کشور

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که تنها دو درصد از آب مصرفی کشور در بخش صنعت استفاده می‌شود و سهم آب در صنعت بسیار پایین است.

به دنبال کاهش بروکراسی اداری و حذف بخشنامه های خلق الساعه هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مسیر را برای علاقه مندان تولید، تجارت، صنعت و اقتصاد هموار کنیم، تصریح کرد: به دنبال تسریع فرآیندها و کاهش بروکراسی اداری هستیم و در مدتی که در وزارت صمت بوده ام بخشنامه خلق الساعه نداشتیم.

رزم حسینی همچنین به هماهنگی خوب این وزارتخانه با بانک مرکزی، گمرک و وزارت اقتصاد اشاره کرد و گفت: این هماهنگی در مصوبات تسریع در ترخیص کالاهای اساسی و رسوبی مانده در گمرکات و هنچنین ثبت سفارش‌ها خود را نشان داد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbgwbz.rhb08piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما