تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳
جالب است ۰
دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس امروز نود و چهارمین داربی پایتخت را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند.
داربی شماره ۹۴/ نخستین دوئل فکری و گل‌محمدی در شهرآورد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در مهم‌ترین دیدار نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران،‌امروز (دوشنبه) دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب دیداری معوقه از هفته هشتم از ساعت ۱۶:۳۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند تا نود و چهارمین داربی پایتخت را برگزار کنند.

این دیدار - با حاشیه‌های زیادش - در حالی برگزار می‌شود که در ۹۳ تقابل قبلی دو تیم، ۲۶ بار استقلال و ۲۴ بار نیز پرسپولیس به پیروزی رسیده و ۴۳ دیدار به تساوی کشیده شده است. این سی و نهمین رویارویی لیگ برتری دو تیم است و پیش از آن، ۱۰ بار پرسپولیس و ۸ بار استقلال در لیگ برتر برابر یکدیگر به برتری رسیده‌اند.

پرسپولیسی‌ها در حالی تحت هدایت یحیی گل‌محمدی سومین داربی خود را تجربه می‌کنند که با ۱۱ امتیاز و ۲ بازی کمتر از استقلال در رده دهم قرار دارند. شاگردان فکری نیز با ۱۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفته‌اند. سرمربی استقلال ۱۸ بار به عنوان بازیکن و ۴ بار به عنوان مربی داربی تهران را تجربه کرده و این نخستین بار است که به عنوان سرمربی آبی‌ها، شهرآورد را تجربه می‌کند. در ۲۲ تجربه قبلی، فکری چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی، ۷ پیروزی و ۵ شکست را تجربه کرده است. یحیی گل‌محمدی نیز در ۱۰ تجربه داربی خود به عنوان مربی و بازیکن، ۳ پیروزی، ۶ تساوی و یک شکست به دست آورده که البته آخرین تساوی او به عنوان سرمربی پرسپولیس در جام حذفی به دست آمد که سرانجام سرخ‌ها در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شدند.

پرسپولیس در ۴ بازی اخیر خود رنگ پیروزی را ندیده و ۳ تساوی در لیگ برتر و یک شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاصل کار شاگردان گل‌محمدی بوده است. در سوی مقابل شاگردان محمود فکری در ۷ بازی آخر خود شکست‌ناپذیر بوده‌اند و ۴ پیروزی و ۳ تساوی کسب کرده‌اند. در ۵ تقابل اخیر دو تیم، استقلالی‌ها نتوانسته‌اند پرسپولیس را در وقت قانونی شکست دهند و تنها پیروزی آن‌ها، همان برتری در ضربات پنالتی در جام حذفی سال قبل است. در ۴ دیدار دیگر، سرخ‌ها دو تساوی و ۲ پیروزی کسب کرده‌اند.

آبی‌ها بدون مصدوم و محروم به مصاف رقیب دیرینه خود می‌روند و سبحان خاقانی علی رغم بهبودی مصدومیتش، هنوز به آمادگی ایده‌آل نرسیده است. در سوی دیگر، تنها محروم نایب قهرمان آسیا عیسی آل‌کثیر است و با توجه به تمرین کردن علی شجاعی با سایر بازیکنان، پرسپولیس نیز مصدومی برای داربی ندارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjxmea.uqemazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما