تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹
جالب است ۰
کشورهای عراق، امارات و کویت با تبعیت از عربستان سعودی، قیمت فروش نفت برای فوریه به مقصد آسیا که مهمترین بازار نفتی جهان است را افزایش دادند.
افزایش قیمت فروش نفت تولیدکنندگان اوپک به آسیا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، قیمت فروش تمامی گریدهای نفتی خود در فوریه به مقصد آسیا را افزایش داد. قیمت گرید نفتی "بصره لایت" 70 سنت در هر بشکه افزایش یافت و یک دلار و 10 سنت بالاتر از شاخص قیمت منطقه ای نفت عمان و دوبی شد.

عراق قیمت گریدهای نفتی "بصره مدیوم" و "بصره هوی" به مقصد آسیا و قیمت گریدهای "بصره لایت" و "بصره مدیوم" به آمریکا را افزایش داد اما قیمت فروش "بصره هوی" به آمریکا را تغییر نداد. فروش نفت کرکوک از شمال عراق به آمریکا هزینه کمتری دارد. بغداد قیمت فروش گریدهای نفتی خود به اروپا را حداقل 80 سنت در هر بشکه کاهش داد.

شرکت کویت پترولیوم قیمت رسمی فروش نفت در فوریه به مقصد آسیا را افزایش اما قیمتهای فروش به مقصد آمریکا و اروپا را کاهش داد. این شرکت قیمت فروش نفت "کویت اکسپورت" را 40 سنت در هر بشکه افزایش داد و 65 سنت بالاتر از شاخص قیمت منطقه ای تعیین کرد. قیمت "کویت سوپر لایت" هم 60 سنت در هر بشکه و نفت "خفیج" 20 سنت در هر بشکه افزایش یافت.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) هم قیمت فروش نفت "آپر زاکوم" برای فوریه را پنج سنت در هر بشکه افزایش داد و پنج سنت بالاتر از قیمت نفت موربان تعیین کرد. قیمت نفت "ام لولو" برای فوریه پنج سنت پایینتر از قیمت موربان و "داس بِلِند" 35 سنت پایینتر از قیمت موربان ماند.

بازارهای نفت پس از اعلام تصمیم هفته گذشته عربستان سعودی برای کاهش داوطلبانه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر در ماههای فوریه و مارس، با چشم انداز محدودیت عرضه روبرو هستند. عربستان سعودی قیمت فروش گریدهای نفتی خود برای فوریه به مقصد آسیا را بین 20 تا 70 سنت در هر بشکه افزایش داده است. کاهش برنامه ریزی شده تولید عربستان به صعود قیمت نفت برنت به بیش از 55 دلار در هر بشکه در هفته گذشته منتهی شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوپک و متحدانش هفته گذشته توافق کردند سطح تولید اکثر اعضا در فوریه و مارس نسبت به ژانویه تغییری نکرده و ثابت بماند. تنها افزایش اندک تولید روسیه و قزاقستان تصویب شد که تحت الشعاع کاهش یکجانبه تولید عربستان سعودی قرار گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfxvde.w6dveagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما