تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با این انتظار که اوپک و متحدانش ممکن است سطح تولیدشان در فوریه را تغییر ندهند، افزایش یافت.
 نفت صعود کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس 62 سنت معادل 1.2 درصد افزایش یافت و به 52 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه 55 سنت معادل 1.1 درصد افزایش یافت و به 49 دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.

ویرندرا چوهان، تحلیلگر انرژی اسپکتس اظهار کرد: جریانهای کلان دیگر شامل دلار ضعیفتر و قراردادهای سرمایه گذاران که بر مبنای احیای صنعت نفت در سال 2021 بوده، می تواند از قیمتهای نفت پشتیبانی کند. همچنین این خوش بینی وجود دارد که اوپک پلاس با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در غرب، ثابت نگه داشتن سطح تولید در فوریه را مورد بررسی قرار می دهد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک روز گذشته اظهار کرد انتظار می رود تقاضای جهانی در سال 2021 به 95.9 میلیون بشکه در روز برسد که 5.9 میلیون بشکه در روز بالاتر از سال 2020 خواهد بود و در عین حال خاطرنشان کرد اوپک ریسکهای نزولی فراوانی برای بازارهای نفت در نیمه اول سال 2021 می بیند. ما تازه از سال کاهش شدید سرمایه گذاریها، حذف گسترده مشاغل و فروپاشی بی سابقه تقاضا برای نفت خارج شده ایم.

قیمتهای نفت سال 2020 را با حدود 20 درصد کاهش سالانه به پایان بردند و همچنان در حال احیا از پیامدهای تدابیر قرنطینه جهانی هستند که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شدند و تقاضا برای سوخت را ضعیف کردند. حتی بزرگترین تولیدکنندگان جهان با کاهش کم سابقه تولید تا پایان سال موافقت کردند.

اوپک و متحدانش در نشست ماه گذشته خود با پیش بینی بهبود تقاضا برای نفت، با افزایش تولید به میزان 500 هزار بشکه در روز موافقت کردند و همچنین توافق کردند سطح تولیدشان را به صورت ماهانه ارزیابی کنند.

تحلیلگران موسسات انرژی اسپکتس و آر بی سی کپیتال پیش بینی کردند اوپک پلاس احتمالا سطح تولید ژانویه را در فوریه حفظ خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، یک گزارش دولتی نشان داد در آمریکا تولید نفت خام تحت تاثیر قیمتهای پایینتر و تقاضای ضعیف در اکتبر بیش از دو میلیون بشکه در روز نسبت به اوایل سال کاهش داشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcewn8f.jh8pni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما