تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸
جالب است ۰
تولید نفت خام و میعانات روسیه در سال ۲۰۲۰ به دلیل مشارکت این کشور در پیمان کاهش تولید اوپک پلاس، به پایین ترین میزان در ۹ سال اخیر رسید.
 تولید سالانه نفت روسیه کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، اوپک و متحدانش از ماه مه با هدف مقابله با اشباع عرضه و جبران افت شدید تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه های جهانی، محدودیت عرضه کم سابقه ای را به اجرا گذاشته و تولیدشان را جمعا 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دادند. بزرگترین سهم در این کاهش تولید را روسیه و عربستان سعودی بر عهده گرفتند.

آمار مقدماتی وزارت انرژی روسیه نشان داد این کشور در سال میلادی گذشته 512.7 میلیون تن نفت خام و میعانات تولید کرده است که معادل تولید روزانه 10.27 میلیون بشکه در روز بوده است. این کاهش تولید در سال 2020 پس از 11 سال رشد سالانه متوالی روی داده است. روسیه در سال 2019 به میزان 560 میلیون تن معادل 11.25 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

محدودیت عرضه اوپک پلاس در اوت تسهیل شد و سهمیه تولید روسیه به 8.99 میلیون بشکه در روز رسید که 500 هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه تولید در فاصله مه تا ژوییه بود. آمار تولید منتشره از سوی این کشور کلی بوده و ارزیابی میزان پایبندی این کشور به پیمان اوپک پلاس را دشوار می کند.

اما طبق آمار آژانس بین المللی انرژی، پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید اوپک پلاس از مه تا نوامبر به طور میانگین 95 درصد بوده است. این نرخ به معنای آن است که روسیه 22 میلیون بشکه معادل 100 هزار بشکه در روز فراتر از سهمیه اش طی مدت مذکور نفت تولید کرده است.

طبق محاسبات بلومبرگ بر مبنای آمار وزارت انرژی روسیه، این کشور در دسامبر 42.46 میلیون تن نفت تولید کرد و اگر تولید میعانات مشابه نوامبر حدود 956 هزار بشکه در روز بوده باشد، تولید روزانه نفت خام روسیه حدود 9.083 میلیون بشکه بوده که 90 هزار بشکه بالاتر از سهمیه تولید تعیین شده بوده است.

برای امسال قرار است اوپک پلاس تولید روزانه خود را ماهانه حداکثر 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد در حالی که پیشتر برای افزایش تولید به میزان حدود دو میلیون بشکه در روز از ژانویه برنامه ریزی کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیران انرژی این گروه توافق کرده اند هر ماه درباره میزان افزایش تولید در ماه بعد دیدار و مذاکره کنند تا بتوانند واکنش به موقعی به تغییرات تقاضا در بحبوحه شیوع پاندمی ویروس کرونا داشته باشند. اوپک پلاس روز دوشنبه درباره میزان تولید فوریه تصمیم خواهد گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdkk05.yt09f6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین