تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳
جالب است ۰
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید درمورد فروش نفت و صرف درآمد آن در بخش توسعه کشور و حمایت از اقشار ضعیف تردیدی داشته باشیم، گفت: این موضوع دیگر نگاه دوقطبی ندارد.
درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور و توانمندسازی اقشار ضعیف هزینه خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: به شهادت رساندن شهید سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی ایران، استقلال کشورهای منطقه  و انتقام از آن ملت‌های بزرگی بود که در برابر توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم ایستادند و آن توطئه را شکستند.

روحانی با بیان اینکه تنها کسانی که از به هم ریختگی، جنگ و ناامنی در منطقه سود می برند، صهیونیست ها و در مرحله بعدی آمریکایی ها هستند، گفت: در منطقه هیچکس از اینکه عراق، سوریه، لبنان، یمن و یا افغانستان ناامن باشد، سود نمی برد و از این ناامنی همه کشورهای منطقه به جز رژیم صهیونیستی ضرر می کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد برخی دو قطبی های نادرست در جامعه اشاره کرد و گفت: بعضی موارد شاهد دوقطبی هایی در کشور هستیم که واقعیت ندارد و ناصحیح و کاذب است، اینکه گفته می شود نفت را بفروشیم یا نفروشیم، کم بفروشیم یا زیاد بفروشیم، چرا درمورد مسئله به این روشنی باید بحث شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حتما باید نفت را تولید کنیم و حتما باید بفروشیم و این حق ما است، گفت: اگر یک لحظه هم زودتر بتوانیم حق خود را پس بگیریم، درمورد آن تردید نمی کنم و برای تحقق آن همه تلاش خود را انجام می دهیم.

روحانی ادامه داد: یا می گویند پول نفت را در بودجه خرج نکنیم، بله اینکه پول نفت را در بودجه جاری صرف نکنیم حرف درستی است اما پول حاصل از فروش نفت را باید برای توسعه زیرساخت های کشور هزینه کنیم و اگر برای توسعه بخش صنعت نفت و  بودجه عمرانی و توسعه زیرساخت های کشور هزینه شود، اشکالی ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این دولت تا امروز ۶۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی پرداخت شده و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته ایم، گفت: این یک افتخار بزرگ برای دولت است و آیا دولت بهتر از این باید مدیریت خود را نشان دهد؟

روحانی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، یک روز پرداخت حقوق هیچ کارمندی با تاخیر مواجه نشده است، گفت: آن روزها که پول نفت داشتیم حقوق کارمندان گاهی از ۵ تا ۱۰ روز به تاخیر می افتاد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اوراق دولتی امروز مانند پول نقد ارزش یافته است، گفت: اوراق را به جایگاه واقعی آن رساندیم و اعتماد مردم برای خرید اوراق دولتی جلب شده است، اوراق دولتی را جایگزین پول نقد کردیم و ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم اما نسبت به این مسائل کمتر صحبت می شود.

روحانی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش نفت برای توسعه کشور و حمایت و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه هزینه خواهد شد، گفت: هیچ دولتی در تاریخ انقلاب نمی تواند ادعا کند که مانند دولت یازدهم و دوازدهم حامی اقشار کم درآمد بوده است و نمونه بارز و روشن این حمایت  برق و گاز امید است که با هدف کمک به اقشار ضعیف و کاهش مصرف، برای کم مصرف ها رایگان شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchkknq.23n-qdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما