تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۸
جالب است ۰
دانیل یرگین، کارشناس انرژی و نایب رییس موسسه آی اچ اس مارکیت در اظهاراتی پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت احتمالا یک سال دیگر یا بیشتر (اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲) طول خواهد کشید تا به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگردد.
 پیش بینی کارشناس برجسته بازار انرژی از اوضاع نفت در سال آینده
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، پیش بینی یرگین از دورنمای تقاضا برای نفت تقریبا با پیش بینیهای آژانس بین المللی انرژی و اوپک همخوانی دارد. این دو آژانس با وجود پیش بینی رشد تقاضا در مقایسه با کاهش سال 2020، انتظار ندارند تقاضای سالانه نفت در سال 2021 به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا در سال 2019 برگردد.

طبق گزارش ماه جاری آژانس بین المللی انرژی، تقاضای کمتر برای سوخت جت 80 درصد در اختلاف تقاضای 3.1 میلیون بشکه در روز تقاضا برای نفت در سال 2021 در مقایسه با سطح پیش از شیوع ویروس کرونا در سال 2019 سهم دارد. اوپک هم برآوردش از میزان تقاضا برای نفت در سالاهی 2020 و 2021 را در گزارش ماهانه بازار نفت در دسامبر پایین آورد و پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در سال 2021 به 95.89 میلیون بشکه در روز می رسد که 410 هزار بشکه در روز کمتر از برآورد قبلی 96.3 میلیون بشکه در روز است که اوپک در نوامبر داشت.

یرگین بزرگترین اختلال بازار نفت را عامل جلو افتادن یا عقب افتادن پیک تقاضا برای نفت نمی بیند. وی گفت: این رویداد نهایتا تاثیر چندانی روی پیک تقاضا برای نفت که احتمالا در حدود سال 2030 اتفاق می افتد، نخواهد داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این کارشناس انرژی برنده جایزه پولیتزر همچنین درباره نفت شیل آمریکا صحبت کرد و گفت تولید نفت آمریکا دیگر نمی تواند به رشد سالانه 1.5 میلیون بشکه در روز بازگردد.

طبق پیش بینی آی اچ اس مارکیت، تولید شیل تا اواخر سال 2021 بدون تغییر در حدود 11 میلیون بشکه در روز می ماند و پس از آن نرخ رشد بسیار ملایمتری پیدا خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjaxea.uqemmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین