تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
جالب است ۰
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود : بیش از ۱۰۶ واحد بزرگ تولیدی تاکنون نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش تولید داشته اند.
بیش از۱۰۰ واحد بزرگ تولیدی بیش از صد در صد افزایش تولید داشته اند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی گفت: در این مدت 86 شرکت بزرگ بیش از 50 درصد رشد تولید داشته و در مجموع 335 شرکت بیش از 20 درصد تولیداتشان نسبت به سال قبل بوده است.

وی گفت: این واحدها در صنایع مختلف چون فولاد و محصولات فولادی، لوازم خانگی، صنایع دارویی و... می باشد.

زرندی افزود : وزارتخانه، کالاهای منتخبی را که سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت دارند، بطور منظم رصد و پایش می کند و آمار ماهیانه تولید این کالاها را اعلام می کند.

معاون طرح و برنامه در ادامه این جلسه گفت: رتبه بندی اعتباری شرکتها به عنوان روشی کارا برای تسهیل رکن ضامن در انتشار اوراق بدهی، توسط هیات مدیره سازمان وبرس و اوراق بهادار مصوب و عملیاتی شده است.

وی گفت: شرکتهایی که اعتبار بالا و در نتیجه احتمال نکول پایین تری دارند، می‎تواند با سطوح پایین‌تری از تضامین و یا حتی بدون ضامن نسبت به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اقدام نمایند.

زرندی توضیح داد: در حال حاضر سه شرکت رتبه بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعال هستند و ما به واحدهای موفق بخش صنعت و معدن توصیه می کنیم، این مسیر را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: انتشار اوراق برای بخش تولید در راستای تامین مالی، رویکردی است که هم توسط ما در وزارتخانه و هم واحدهای تولیدی باید دنبال شوند .

وی تاکید کرد: حتما سهم بخش تولید از انتشار اوراق باید افزایش یابد و ساز و کار این موضوع نیز فراهم شده است و در 9 ماهه امسال هم این سهم رشد خوبی داشته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhxea.uqemxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین